Röd näsa...

Systar i jeans! En sorglig men mycket tänkvärd amerikansk snyftfilm om fyra tjejer och ett par jeans som förtjänat att gå på en bättre tid än nu en tisdagskväll...ren tur att jag fick se det mesta av den. Nu är jag röd om snoken och ögonen vattniga...(beror nog mest på att det var en cancersjuk liten tjej med där)vad kan jag göra annat än gå och lägga mig. Jo jag måste packa bullarna i frysen ...ett litet bak av äppelbullar -gammal mjölk som behövde tas om hand och det blev ett ½ litersbak.

Rolf skulle hämta ut mina mediciner idag men det fanns inga sovtabletter och inte så mycket annat heller...var så väldans med folk att han fick välja på att sitta och vänta...typ lääänge eller komma tillbaka i morgon och då fick det bli det. Tur att jag har sovpiller för en natt till! Ska ringa och be dem lägga in ett e-recept till mig på dem. Bra uppfinning med dessa e-recept. Lite jobbigt att hålla reda på vad man har och ska ha ...i mitt fall när det är så många sorter. Det gäller att veta själv vad man vill ha utskrivet, annars kan det nog bli fel.



Läste inläggen ni skrivit om hundtv- och Bengan som är en riktig Svensson ;-) han fick ju till det om ni nu fattade vad han skrev! Barbro har hunnit med några stycken sedan den första Prins... tror jag han hette, en stilig Irländsk setter, oj va det var länge sedan. Det var på den tiden jag hade Golden och tyckte det var världens bästa hund...ja lite frälst är jag nog ännu, brukar försöka ha lite koll på dem. Jag har ju inte bytt ras så många gånger och alltid hållit mig till rasgrupp 8 där jag trivts väldigt bra (även om jag härom dagen testade mig till att själv vara en Berner Sennen)  - med Golden, Clumber, Springer och Cocker av jaktmodell, fast det är ju Rolfs. Jag håller med Pernilla om att ett hundkörkort skulle lösa en hel del, då skulle folk tänka efter och förhoppningsvis hamna mer rätt i sitt val av ras.

Hundar är livet, utan dem kan man inte leva - men sova med dem i sängen får jag inte....det finns en som tycker de smutsar ner och tar för stor plats....jag fattar ingenting??? Tänk va varmt och skönt det är att ha några hundar liggande runt benen. Ja, ja man kan inte få allt här i livet!

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Jodå visst va det Prinse och du hade Raja. Ha ha tänker på när vi fick två glada hundar efter oss med folkbajs i deras öronhår uuuuuuuu. Ja han va stilig Prinsen dock entestiklad blev ju inte den champ...en som jag tänkt mig. Jag erkänner problem med stavningen. Fina barndomsminnen trivdes som fisken i eran familj goa syskon och goaste föräldrarna peti...er och pizza fixade din mamma i ett naft mitt uppe i allt.

Kram till hela familjen

2008-11-12 @ 13:20:06
Postat av: Tina

Hejsan Ulla-Britta!



Jag blev utmanad och nu utmanar jag dig i min blogg, så gå in och titta och läs får du se ler stort

Jag hade aldrig blivit utmanad tidigare, men nu så ler



Hoppas Din resa till din mamma och pappa blir bra och att du kan ha det så gott där som möjligt!

Så bra att sömntabletten hjälper lite ler



Jag har också börjat att drömma det mest konstiga saker på denna jord! Hopplöst fall doktorn grät skratt



En super kram till dig min vän från mig Tina

Postat av: Susanne

Ibland kan jag nog hålla med Rolf. Igår fick jag borsta ur både löv och sand ur min säng. Och ibland kan hon lägga sig tvärsöver hela sängen så man inte har en chans att få plats, så blänger hon ilsket på en när man försöker få ner tårna nånstans. Men jag är snabb på att förlåta henne när hon kommer smygande och gosar ner sig på min arm, min söta lilla goa Kinna.

2008-11-12 @ 20:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback