Hemma igen

Ja så var vi hemma igen. Har sovit hela dagen och haft ont, ont och lite mer ont. Det var så roligt att vara borta några dagar och få träffa släkten lite.
 
   
Sally hittade Selmas mjukis "Turman" som har följt Selma ända sedan hon flyttade till Lina i Växjö. Den fick Lina av familjen Åhlin när hon slutade gymnasiet och den var med henne till Irland det år hon var där och som sagt lever han fortfarnade och mår bra. Sally lekte rätt tufft med honom men det gjord inget och Selma delade gärna med sig en stund...då fick hon passa på att vila i soffan. När vi åkt hade hon sovit hela kvällen och knappt velat gå för att få mat, ut behövde hon inte förrän det var sovdags. Så våran närvaro var nog rätt jobbig för alla på 7:an!

Ja själv har jag nog också tagit ut mig även om jag inte gjort något speciellt eller det har jag väl men ändå inte. Det som är annorlunda är att vi rest men det är ju inte speciellt jobbigt. Jag sitter/ligger bra hela tiden och på båten kan man ligga på sofforna
   Herr Jakobsson vilar ut efter 33 mil och jag ser ut som en hösäck! Det jag stirrar på är tv-n som visade alla gubbar i grönt...typ Hulken-skit snyggt.

och fryser gör man oftast, det går att få varmare men då blir jag illamående i stället så då är det bättre att vara påpälsad...och jag låg där och fick fruktanvärt ont denna gång bara i vänster ben, det var hemskt. Fattar inte vad som händer men troligen är det för hårt. Hur som så hjälpte det rätt bra med morfin denna gång och då kan man stå ut. Men som sagt idag är det ingen bra dag och troligen kommer väl morgondagen också att vara seg. Men när man fått gjort lite trevliga saker som att träffa syskon, föräldrar, Jennie, Elisabeth och några till så får det väl gå. Jag vet ju att jag får betala för att ha lite roligt, så har det varit i många år även innan jag visste att jag hade cancer i skelettet. Vi trodde att det var ryggvärk av överbelastning och så visar det sig att det har varit cancern som spökat, säkert i rätt många år. Men man blir inte friskare för att man grämer sig över detta så därför gör vi inte det!!

När vi kom hem i natt så satt en fin grind uppe i trappan(Uffe hade varit här och satt upp den medan vi var borta) så i morse fick jag inget besök av vovvar i sängen...både på gott och ont. I dag var det nog mest på gott eftersom jag hade så ont. De var så tysta och snälla så jag fick sova ända till 10.30, då fick det vara nog tyckte Sally och Bonnie som löper...och då är hon helt knäpp....

Nej nu är det nog sovdags igen. Rolf sov bara 3 timmar i natt så han har redan lagt sig och det är underbart att vara hemma i sin tempurmadrass....finns nog inget som slår det. Alla tryck (nästan) försvinner och då slappnar hela kroppen av - skönt!!

Fast först ska vi nog äta ett äpple, jag och hundarna. Jag äter inte äppelskalet men det gör Bonnie och Sally + skrutten som de delar! Å jag glömde ju lägga in bild på bullarnas bullar! Här kommer de, fyllda med vanlijgrädde och doppade i massor av kanel och socket...mmmm de är sååå goda!!
 
Det är väl med dessa som det mesta att får man dem för ofta så tröttnar man, kanske är lagom med 2-3 st /år...kanske, men bara kanske.... Jag orkade bara äta en ½  så på det sättet fick jag 2 gånger, smart va!



Tina du sa att man måste gå så långt på IKEA men då har du varit där för lite....man kan gå "mitt i" kortare vägar, så behöver man inte gå hela möbelrundan! Du behöver träna på att hitta, träning ger färdighet!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt att få se lite bilder från Värmland ler

Dessa underbart goda bullarna skulle man gärna vilja smaka, antar att dom är urläckra!!!

Vad skönt för dig att träffa släkten, även om det sägs att släkten är värst, fast det tror inte jag ler



Kram Tina

Postat av: Marie

Skönt med miljöombyte.

Ma och Pa ser rara ut =)

/kram Marie

2008-11-20 @ 08:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback