Hemma!!

image119


Borta bra men hemma bästa...men det var jättebra och väldigt hemma hos familjen Franzén. Det är ju som ett andra hem för  hela familjen Jakobsson. När Annelie och Lina var på Irland lånade Birgitta våran Maja och hade henne som sin extra dotter för att få någon att fika med när hon åkte till stan-vilket uppskattades mycket av Maja som alltid gillat Birgitta, även utan fika.


I går kom vi alltså hem till ön igen och i dag firar jag min födelsedag...började dagen med att dricka choklad ur min härliga födelsedagskopp som jag fick av familjen Franzéns. Den är så härligt tunn och god att dricka ur, har lovat att den ska användas ofta och inte ställas i ett skåp!! Nu är det bara 1 år till den magiska 50 årsdagen. Vi får väl se om hälsan är med mig så jag får fira den på något annorlunda sätt -var och hur har jag ingen aning om. Idag har det varit väldigt lugnt, sov länge och somnade igen mitt på dagen -därför fick flera lämna meddelande på telesvararen-Rolf passade på att gå i skogen med hundarna medan jag sov.

Nu har vi fikat med farmor och ätit av hennes supergoda tårta Spansk Luculos...stavningen är jag väldigt osäker på men god är den! Mandelbottnar, chokladkräm och grädda.





Kommentarer
Postat av: Marianne Clémentz

ETT JÄTTEGRATTIS TILL DIG! Visste att det var i mars någon gång men inte just idag. Kul att höra att du hade det bra uppe i norr men det är alltid härligt att komma hem. Ha det gott så länge!

2008-03-02 @ 19:47:48
Postat av: Mariell

Vilken fin kopp! skönt med en lugn födelsedag och tur att du fick tårta! ha det jätte bra! hoppas du inte e helt slut efter norr-resan.. ;)
Kramar

2008-03-03 @ 22:57:20
Postat av: Carina

GRATTIS i efterskott!
Skönt att resan gck bra. Du såg så ärtig ut på scotern!!
Här är det full fart. 3 höglöpande tikar och 1 valp! Har man inte jobb skaffar man sig.....
Kram!

2008-03-04 @ 10:29:59
Postat av: Annelie

Kul att se att koppen används och jag hoppas den fortsätter att användas flitigt. Var jättekul att få upp dig till vårt norrland och jag hoppas det blir snart igen...

KRAM A


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback