Deppiga deppson, det är jag...

Det här är bara gnäll och eländes elände så vill du inte lästa om det så skit i att ta din dyrbara tid till detta... och NEJ jag tycker inte synd om mig själv, inte mer än vanligt och det är ju rätt mycket redan så ..så okej jag tycker synd om mig själv för det är synd om mig FAKTISKT!! Jag känner mig irriterad och gnällig, tänker inte göra något åt det för jag orkar inte just nu.


Ont och mår skit i största allmänhet. Jag skulle önska att jag hade kunnat känna mig piggare och gladare. Det känns så jobbigt att jag nu ska behöva vänta ända till nästa måndag för att få svar på röntgen som jag gjorde i fredags. Det var "storröntgen" +magnetröntgen på hjärnan. Det var en jobbig upplevelse och jag hoppas det dröjer länge tills jag behöver åka på kontraströntgen igen för denna gång var det för jävligt. Det gjordes alla tänkbara hjälper för att få till en bra provtagningsarm med värme och annat. Det var den duktiga sköterskan som brukar fixa mina nålsättningar, men denna gång var både hon och jag skakiga innan den var på plats. Hon lyckades till slut få den tunnaste nålen som finns på plats och de fick i kontrasten så försiktigt som det var möjligt så att inte kärlet skulle brista.


Det gick vägen och stackars Susanne som var snäll och skjutsade mig fick vänta i nästan 2 timmar. Sedan åkte vi till Norrgatts fik och åt varsin macka. Sedan var vi bara och handlade lite mat...eller det blev en hel del + en ny sopkvast så nu blir det jätterent här...eller i alla fall lättare att få upp gruset från golvet utan dammsugaren.


De säger att mina blodådror är förstörda av alla starka mediciner och cellgifter. De måste nog sätta in en annan typ av "port" i armen på mig som de även kan ge kontrast igenom för jag orkar inte gå igenom detta varje gång de ska göra sådana röntgenundersökningar och det är ju oftast det de gör -med kontrast alltså. Ådrorna blir sköra, tunna och sedan gömmer de sig samt rullar undan. Det kommer ju inte att bli bättre precis, så något får de se till att fixa. Jag har ju en port som är jättebra för allt utom just kontrast som inte fabrikanten av dessa portar kan garanterat att det håller.  Det har tydligen hänt att de spruckit för att kontrasten skjuts in med för hårt tryck och det vill man ju inte vara med om. Nog om detta!


Jag är nog fortfarande trött efter min resa, det kommer efter men mest är det nog nerverna som spökar skulle jag tro. Hoppas det inte ska behöva vara så här en hel vecka men risken är nog stor om jag känner mig själv rätt. Nu ska jag se på Wallander, för en deckare är ju aldrig fel.

Osten har fortfarnade inte anlänt...den har nog rymt från leverantören!


Oj måste bara skriva att denna Wallanderfilm var den klart mest spännande jag sett. Det hette Mastermind, den var en riktig rysare på slutet. Nu ska jag sova om jag kan....fast vi har inga städare som satt upp kameror så det är nog lungt. 

Fast i detta hus har vi i dag haft en symaskin som startade av sig självt och sedan tog eld...tur jag var i samma rum annars vet vi inte vad som kunnat hända. Men tror inte det var en symaskinsmördare....den tog nog livet av sig själv...eller dog av ålderdom - dålig kvalitet på grejerna nu för tiden, den var nog bara 40 år eller något sådant.


Kommentarer
Postat av: Susanne Wahlgren

Nej du, synd om mig var det inte. Jag ska ju ta det lugnt, och hade jag velat hade jag ju kunnat göra något annat under tiden. Men det var ganska skönt att bara sitta där med en hög tidningar.

Vi tyckte också att Wallanderfilmen var den bästa hitills. Riktigt spännande.

2008-03-10 @ 07:43:04
Postat av: Siv Ödlund

Hej!
Låter trist just nu. Men du har rätt att tycka synd om dig själv och vara gnällig.
Det var länge sedan jag hörde av mig nu. Vår stora dator lade av, och den bärbara var upptagen av en hysterisk Lasse som fick göra om SSRK:s bokföring (men det gick bra till slut).
Jag har i alla fall tänkt på dig även om jag varit dålig på att höra av mig.

Kram från Siv!

Postat av: Pernilla Å

Men hu och usch va tråkigt att du är i en svacka. Resan har tagit ut sin rätt och även dina reserver är tömda. Sen denna nervpress med väntan på svaren, det måste vara en mardröm. Är lite febrig just nu men jag kommer ut och pratar lite när jag kommit på benen.
/P

2008-03-10 @ 09:55:05
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lisen Lundström

Helloj Ulla Britta.
Hanna och jag såg också filmen, gud så spännande Hanna fick huvudvärk , och undrar om vi verkligen tänkt flytta till detta landskap??? hon tänkte då absolut inte flytta med, så där ser ni alla där ute, vill ni bli av med barnen flytta till Skåne för där finns Wallander.
Kram

2008-03-11 @ 17:33:54
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback