En kortis

En liten kortis rapport! Tyvärr har de inget fotoprogram på denna gamla harv till dator men och jag tror inte det är någon idé att fråga föräldrarna om det finna trådlöst någonstans i närheten...gissar på att de inte vet vad det är jag menar. Men jag ska kolla med mina bröder senare så kanske jag kan få lägga ut lite bilder också. Nu sitter vi i Filipstad och funderar på vad vi ska hitta på för att bäst utnyttja tiden innan min mellanbror Mats med familj kommer. Det ska bli så roligt att få träffa deras små tjejer och föräldrarna med förståss men barnen är vikigast....tror jag. Har inhandlat 2 diadem med glittertoffsar på, 2 halsband med hjärtan och bokmärken till dem. Jag hade tänkt mig glittriga skor men i denna lilla håla finns inte några sådana roligheter....jag som såg så fina i Stockholm och där tänkte jag att de köper vi i Malmö men då glömde jag bort det....hur man kan glömma något så viktigt.

Idag har jag fått kallelse till mer strålning och naturligtvis på Rolfs sista semestervecka när båda tjejerna kommer hem....jag ville bara börja gråta men ringde och bönade.... Det var inte säkert det gick att ordna men de skulle höra av sig i morgon så jag höjde ljudet på mobilen till max så jag inte skulle missa när de ringer! Nu när jag låg och vilade eftermiddag så ringde det och DET GICK att skjuta på. Nu blir det i stället 11 aug.och hur jag ska lösa transport denna gång vet jag inte men i värsta fall får jag väl försöka klara mig utan hjälp...inte för jag fattar hur det ska gå till men hellre krångel med det än att jag inte får vara hemma när barnen kommer hem bara några få gånger om året!

Hade ju annars varit idealiskt att Rolf hade kunnat åka med mig....men, men nu är det som det är. Jag har rätt besvärligt av höften och skulle tror att det blir ännu värre efter att strålingen börjar. Armbågen är väldigt känslig för tryck så vad ska då inte höften vara som ska hålla upp hela min stora, STORA ...kropp. 

Nu ska vi äta och jag slipper laga till det...skönt! Vi har det så bra hos alla trevliga människor vi gästar, god mat å dryck får vi överallt. Räkor som var gudomligt goda, vi kom ju på fel dag så några havskräftor fick vi inte men räkor hade Anna-Lena fixat som var super!

Får bli ett semesteralbum sedan...kanske är bäst jag lägger till ;-)

Kommentarer
Postat av: Maja

Det finns trådlöst i lilla rummet om man sitter på sängen... fanns i höstas i alla fall!

2008-07-16 @ 16:37:23
Postat av: Tina

Så underbart att det gick att fixa till datumet, dagen för din nästa strålning ler

Det är guld värt att få vara med sin familj. Jag kan titta i min almanacka för att se om jag kanske kunde få hjälpa till liteler dock blir det från fastlandet då till sjukhuset, HOPPAS jag kan dessa datum för det skulle vara så underbart och kunna få hjälpa dig ler

Hojta till om du vill ha min hjälp och så tittar jag i almanackan



Kram Tina

Postat av: Susanne

Diadem med glittertoffsar blir säkert populärt. Skönt att tiden gick att ändra. Jag börjar tyvärr på nya jobbet den 12/8, eller det är ju inte tyvärr förståss ;-) bara det att jag inte kan hjälpa dig då, vilket du säkert vet att jag annars gärna gjort.

2008-07-17 @ 09:18:28
URL: http://kinnaohelmer.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Härligt att höra att Ni har det så bra. Klart att det ordnar sig med strålningen på ett eller annat sätt. Jag finns, även om jag nog vill vara den sista utvägen. Annars virrar jag bara till det för dej. Men skjuta rullstol kan jag nog. Släpp det nu, njuta av de sista dagarna på semestern.

/P

2008-07-18 @ 12:28:31
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lisen

Hejsan, kikade in för att få lite nya rapporter men ni är ännu på sem förstår jag.

Vi är just hemkomna från Skåne"igen" fasligt farande, nu har vi hittat vårat hus i alla fall, Peeter åker på Lördag och jag 19 augusti om allt går som det skall.

Många kramar och hoppas du inte har för ont, och kan njuta lite av allt

Lisen

2008-07-27 @ 19:07:50
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback