Tack för den tid som varit...

Men sorg i hjärtat...typ.. så säger vi tack till våran trogna sophållare som kom till detta hem för kanske 15 år sedan. Den har nu blivit omodern och kommer nu att ersättas av två "unga" snygga plasthållare, en för kompost och en för brännbart avfall...slut på det bekväma livet där man kunde kasta det mesta i en enda kasse och ut i soptunnan!
Jag är faktiskt lite kluven i detta sorterade, är allt så himla bra?! Är det vettigt att skölja förpackningar med dricksvatten när stora delar av världen dör av vattenbris, det bildas biogaser av vissa typer av skal som t.ex potatisskal när vi lägger dem i komposten och rör om i den... Ja, jag bara undrar...är allt så genomtänkt som de vill få oss att tro. Sortera papper, metall och glas har väl de flesta gjort länge och det är rätt självklart idag. Men detta slöseri med vårt goda fina vatten som vi är lyckligt lottade att få ha tillgång till i större delen av Scandinavian undrar jag lite...ganska mycket över.

Lina har äntligen fått träffa en neurolog idag angående sina skakningar och det ska nu avhjälpas med ett piller...hoppas det nu är rätt och fungerar.  Men naturligtvis får vi hoppas och tror att det hjälper, väl värt att prova. Hon har haft problemen fram och tillbaka sedan i tonåren och det har väl varit mest påtagligt i utställningsringen när hon ställt hundar och blivit lite nervös. Ska enligt läkaren vara en ganska vanligt fenomen på yngre kvinnor, så vet ni någon mer som har "skakproblem" så finns det enkel hjälp! Det enda negativa med pillret var att man kunde få lite lägre blodtryck och har man som i Linas fall redan lite lågt kan det naturligtvis vara lite jobbigt, men värt att prova.

Idag har jag dammsugit lite slarvigt på övervåningen, ätit semla och druckit kaffe...gissa vilket som var roligast?

Ryggen värker i kväll lite mer än tidigare, är väl dammsugarens fel för semlans kan det inte vara. Men samtidigt är det skönt att göra något så man får känna att man gör en liten insatts för hemtrevnaden. Nu sprakar brasan och Rolf snarkar sittande i soffan bredvid,(ser som vanligt vääldigt obekvämt ut men...) alltså en helt vanlig torsdagskväll i Alva...han väntar på att klockan ska bli 20.00 för då börjar Jakt och fiske i tv4+=veckans tv höjdpunkt...inte för mig men för han.



 


Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Åh semla.....men jag har bakat muffins. Fick hela huset fullt av barn och fanns inte en smula hemma. Det blev chokladmuffins stora som dem man får i Alva. Men de är slut, de länsade! Hoppas Linas piller hjälper.
/P

Postat av: Marie Dahlman

Herregud!! Du skrämmer ju vettet (det lilla som finns) ur en när man läser rubriken.. Skönt att du har din goa humor, du är otrolig.. Du borde skriva en bok för du är en duktig skribent. Kram Dalslänningen

2008-01-24 @ 21:06:36
Postat av: Mariell Dahlström

Jag höll på att ramla av stolen och tåranrna var påväg! innan jag sanssade mig och läste fortsättningen!!! men det var väll det som var lite tanken? att skrämmas! ;)
instämmer med föregående skrivare; skönt att du har humorn kvar!!
hoppas det går bra för Lina med pillrena...!
Kramar

2008-01-24 @ 21:28:29
Postat av: Kitty Gustafsson

Mycket starka ord för en sophållare ;) Håller med de andra! Du skrämmde oss verkligen!! Hihi, Ha en bra dag! :) Och håller också tummarna för pillret! Kram kram!

2008-01-25 @ 08:34:29
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: sodde

Jag tror absolut att det var dammsugningen som var roligast!

Kram från Siv!

2008-01-25 @ 08:44:25
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback