Regn, regn...

I kväll regnar det och ingen blir glad av detta, inte ens bönderna (skulle jag tro)och inte vovvarna för de tycker inte om att strosa runt i trädgården då. Sally kan annars vara ute rätt länge och gräva ner små saker lite här och där...eller gräva upp! Annars har jag haft en trevlig dag med många trevliga besök. Först kom Susanne på fredagsfika som vi brukar ha för att gå igenom veckan och för att Sally ska lära sig att det inte alltid handlar om att få komma ut direkt när Susanne kommer och idag visade hon för första gången att hon fattat.
Sedan kom Lena och Freja ("Snövit" syster till Teo)på ett blixtbesök med en fin röd Amaryllis men tyvärr hade hon inte tid att stanna för det fanns saker som gick före mig...snyft BILBESIKTNINGEN....vilken konkurrent! Men det blir fler gånger och det kanske snart för det är ju jul om inte allt för länge med lite mer ledighet. Lena hade med sig dotterns lilla Yorkshirterrier som Mocha var övertygad om var en katt medan Bonnie trodde det var en valp som man skulle pussa på. Sedan sprang den lilla runt lite och jag höll på att snubbla på henne flera gånger på den lilla stunden....kanske inte ska ha en så liten hund...är inte van, dessutom har de ju så fruktansvärt tunna ben. Tänk att trampa på en sådan då blir det nog bara ...trasigt.

Sedan sov jag en stund och medan så levererades tre välluftade hundar. Sen kom Janne och Monica + Elisabeth och lille Elias- jättetrevligt. Vi satt och pratade medan lille Elias sov sött ute i bilen men till slut kom han in och lekte med Sally. Sally är jättebra med barn, inte alls så burdus som man skulle kunna tro att hon skulle vara utan väldigt snäll och tålig. De lekte med sakerna som vi har i en "babylådan" som kommer fram när det är småbarn på besök. Sally gillade bjällerbollen och lille Tiger bäst medan Elias valde Bilar...tänk va konstigt! Sedan smakade och kollade de på varandras saker också i mellanåt.

Sedan har jag vilat efter att jag fått väldigt ont i ryggen...fattar inte varför när jag inte gjort något speciellt bara städat av lite och bakat.... nej jag skojar...bara dammsugit och diskat vilket jag gör alla dagar...inte dammsuger men diskar.  Monica hade med sig "typ" 7 sorters kakor och bullar så det behövde jag inte bekymra mig över.
Det var jättetrevligt och jag hoppas det inte dröjer så länge tills jag får se er igen(vet nu att de också läser bloggen).

Känns lite skrämmande att det är så många lärare som läser mina bloggerier, jag är ju inget grammatikgeni precis! Det där med grammatik har jag aldrig fattat, kör på känsla i stället . Det blir väl lite si och så men det är ingen som behöver rätta det jag skriver - hoppas jag. Jag tillhör de där konstiga som alltid blev glad när det var uppsattsskrivning på gång det de flesta andra avskydde.  Konstigt när jag är ordblind...dyslektiker, det är nog inte så vanligt. Jag läser väldigt långsamt vilket gjort ljudböcker till en välsignelse, nu kan jag sluka böcker.  Men det gör ju också att jag missar lästräningen...men det skiter jag i!!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Grammatik inte så viktigt! Du skriver bra helt enkelt. Drömmar, verklighet, fantasier, vardag i lagom dos.

Kram från Barbro

2008-12-08 @ 08:43:01
Postat av: Marie

Hjärtligt, ärligt och lättläst är det du skriver =)

Vem bryr sig om det korrekta grammatiska.

Ska väl vara dom som har yrken där det krävs korrekt språk då, som bryr sig.

Kan väl i och för sig tycka det finns vissa gränser eftersom nya generationer ofta använder sig av talspråk/slang i skrift... eller som när folk i våra åldrar, börjar ändra regler ex. klockslag 12:05, och skriver istället 1205 (har en på jobbet som skriver så i journalerna..för mig står det ettusentvåhundrafem) eller om man utesluter punkter, stora bokstäver mm då är det illa.

Så du kan vara lugn...din text är bra! och som sagt lättläst =)

Själv tycker jag att jag krånglar gärna till texten för att inte skriva fel och det ålägger jag mitt ex..ja, det är hans förtjänst att man har piskan på ryggen.. hans yrkesskada....så behöver du en korrekturläsare är jag övertygad om att han andligt ställer upp...haha..där fick jag till det! fast jag tycker inte du behöver det =))



Själv ska jag i dag, sega runt och försöka få lite gjort.. (har börjat med inflammationshämmande dubbelstyrka som gör mig så jä..a seg) Så man är en kvinna med stripigt hår, glasögon, taskigt knä, finger, armbåge, tunggungflås och ökande bilringar...suck!Ja!! man är inte värd många kameler haha...eller vad säger du! =)

ha det gott och var rädd om dig!

/ Kram Marie

2008-12-09 @ 11:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback