Pepparkakor och Kevin!

Har just sett Kevin vinna IDOL , det var andra året vi sett det och han var klar vinnare hela tiden, helt otrolig kille som kommer att bli världsstjärna om han får rätt hjälp. Jag har bara en fråga som jag inte fått svar på -Varför flyttade han till kalla Sverige?? Det kommer kanske att stå någonstanns i morgon...

Själv har jag tillverkat papparkakor hela dagen, det låter väl otroligt HELA DAGEN! Sedan att det bara handlar om 2 paket köpdeg från Skogaholm som gav...ja var det 3 plåtar per deg...ungefär. Det var roligt och de blev goda men en omgång på förmiddagen och en efter min sovstund och hundarnas skogspromenad! För idag blev det en ordentlig tur till Lojsta för hela gänget. De var så trötta och nöjda...och tysta, jag sov såå gott hörde inte när de kom hem.  Jag vaknade av mig själv, inte av Bonnie som brukar sjunga för mig om hon inte får komma in till mig. Sedan gjorde jag som sagt en omgång kakor till. Efter det var jag helt slut och som tur var kom Rolf hem med färska räkor som vi åt så vi slapp matlagningen, det var såå gott! I morgon ska jag hitta på middagen till vår speciella dag! Vad vet jag inte ännu...kanske kommer på något i drömmarna i natt, brukar ju vara bra på att få till det i dem.
 Susanne och hundar som väntar på utgång.  
 Kakor, stora och små!

Nu hoppas jag att ni alla får en härlig Luciadag och att vi får en fin bröllopsdag -  28 år har Rolf stått ut med mig!



Kommentarer
Postat av: Anna-Greta

Hej!

Jag hade samma undran som du, varför flyttade Kevin till Arvidsjaur. Hittade svaret på tv4/idol. Kärleken förde honom norrut.

Grattis till bröllopsdagen!

Postat av: Kerstin

Grattis på bröllopsdagen !!

2008-12-13 @ 19:14:59
URL: http://www.sandcrofts.se
Postat av: Marie D

Hej på er. Grattis på bröllopsdagen!!! Ja, det var kärleken som fick honom upp till Arvidsjaur, det du... Finns det flera såna tro, i lämplig ålder då förstås!!?

2008-12-13 @ 22:11:02
Postat av: Pernilla

Kevin vann men jag ändrade riktning i det sista och höll på Alice. Jag blev lite bitter när jag fick reda på att han varit med i Melodifestivalen på Malta två gånger. Alice har trots allt jobbat sig upp från noll och ingenting till en otroligt artist. Nu brukar det gå bra för tvåan så jag ska säkert vara nöjd en då.

/P

2008-12-14 @ 16:23:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marie

Fina hundpepparkakor du bakat. Jag har inte bakat några pepparkakor i år heller, men idag har det i alla fall blivit saffransbullar.



Grattis i efterskott på bröllopsdagen!



Kram Marie

2008-12-14 @ 19:37:57
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Siv Ödlund

Här har det blivit pepparkakor i form av dinosaurier och äpplen hitills i år.

Ska göra en deg till och ha nybakade pepparkakor tills Jesper kommer hem den 21 (då har han varit hemifrån i 2 veckor). Han gör praktik i maskin på M/S Visby för tillfället, och verkar trivas utmärkt.



Kram från Siv!

2008-12-15 @ 09:06:50
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback