Championlördag

Jag var så glad för att Stellas ögon är underbart vackra både i vinklar och för övrigt, dessutom tyckte veterinären att hon var en helt underbar hund, som var så snäll och tålig, ryggade inte ens utan satt helt stilla när hon höll linsen emot ögat. Jag har hört talas om hundar fått drogas för att de ska kunna göra denna undersökning, men de var nog inte springrar. Tack Carina och Rolf för att ni fixade denna undersökning!

image165 Söta "Stella"att hon vill äta upp sig själv.

Sedan har lille goé "Assar" Rindi´s Anthon Berg har blivit Svensk Viltspår Champion idag!! GRATTIS!!!!! Till matte(som fört honom på proven)Anna-Lena och husse Bengt. Nu har vi fött upp 19 Champions, det känns väldigt roligt och vi är så stolta över våra duktiga valpköpare som jobbar så bra med sina hundar.

image164

Här är en av våra första champions "Thorsten"dessutom blev han vår första utställnings och viltspårchampion i Sverige och Norge.

Men sedan tog det roliga slut...jag gick ut för att plantera de små penséerna som jag köpte i torsdags och då gick ryggen av...typ eller inte på riktigt men aj så ont jag fick. Så nu ligger jag på sängen och tycker synd om mig själv. Rolf kom med en påse Polly och sa att det var medicin, men inte ens det hjälper...

Hoppas det ska bli bättre snart så jag kan göra något, det ser nämligen ut som skit här. Ingen= jag har inte plockat undan något idag utan bara strött saker runt, runt.


Vi åkte till stan i morse för att inhandla inredning och detaljer till badrummet/duschrummet här nere. Toan som de gjorde så mycket reklam för och som var bara halva priset mot vanliga märken kunde de inte garantera att andra sitsar eller de som har handtag, som stöd för skröpliga personer som jag kan behöva, skulle passa så var det tyvärr inget alternativ för oss. Nu får det bli en dubbelt så dyr variant men då blir det nog en med svart lock! Den måste ju matcha min hästtavla...den styr hela inredning! Rolf är nog lite...lite trött på denna tavla som ska styra hela bygget...ink. belysningen. Fy så irriterad han blir på mina jobbiga idéer ibland. Jag vill nog att en spot ska tändas som lyser på tavlan när man öppnar dörren...det skulle väl vara snyggt.


Ajaj nu får jag ont i händerna också, bäst att sluta nu...å va livet är segt ibland...


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hejsan Ulla-Britta!

Den irritation du kände under lördagen kom nog från mig till dig:) Det verkar vara smittsamt med irritation;)

Inredning:) Vi skall fixa Cecilias gamla rum och hallen nu under våren.Allt kommer att bli så himla fint:) :)

Som du vet så har jag ju fått nya glasögon (fått och fått, här får man köpa för dyra pengar) eftersom jag har fått sämre syn i mitt närsynthet och dessutom så har jag blivit "gammal" *fniss* eftersom jag behöver även ha läsglasögon också. I mitt jobb så går det inte att ha två glasögon och skifta med utan jag måste ha ett par glasögon och då blir det progressiva glasögon:(

Första stunden när jag satte på mig dom nya glasögonen så var det kostigt var man skulle titta i själva glaset och OJ vilken skillnad det var på synen:) Jag som trodde att min syn hade försämrat bara litegrann, men den synes förbättrades avsevärt mycket mer med dom nya glasögonen:D

När jag idag skulle vara utan glasögonen utomhus ett tag insåg jag att man vänjer sig fort vid nya glasögon och nu kan jag inte vara utom dom, det känns jätte läskigt!!!

Igår var jag och Cecilia och titta på utställning i Västerås SKK, vi tittade endast på hanarna, sedan gick vi till tillbehören och tittade där istället.
Träffade en tjej med en kines (nakenhund) och oj, vilka läcker bitar!! En helt ny ras för mig som jag aldrig bekantat mig med tidigare, varför vet jag inte, men det var en trevligt upplevelse i verkligen positiv riktning!!!
Påminde om Pudel (som jag haft för 20 år sedan) men den skällde inte som Pudeln gör och den var trevlig som springern:) Glatt överraskad!!

Min son tog ju körkortet i tisdags och idag har han skjutsat oss familjen till stan med hundar och träffat svärmor och Cecilia o Micke. Dessutom så har han gjort kladdkaka som vi skall fika på ikväll.

GRATTIS till Anna-Lena & Bengt inkl. uppfödarna för Viltspårs Championatet!!!

Grattis också till Stellas ögonundersökning och då även till Assar:D
GRATTIS!!!!

Mången kramar från Kattis

Postat av: Pernilla Å

Men va roligt med ännu en champion. Grattis till A-L och Bengan och till uppfödaren, så klart. Vilken i ordningen, snart 20-championsjubileum va, eller är det passerat?
/P

2008-04-20 @ 19:06:29
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Pernilla Å

Halloj igen!
Jag har en utmaning till dej på min blogg. Hoppas att du antar den för vi ser fram emot att få se något som du "gillar" och "ogillar" hos dej.
/P

2008-04-20 @ 19:09:44
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback