Fredag förmiddag

Förbannade förkylning...kunde inte somna förrän klockan var 02.00 eller rättare sagt det var sista gången jag tittade på klockan. Sedan har jag bara drömt en massa konstiga saker och väckt stackars Rolf några gånger, bland annat en gång eftersom jag trodde han försovit sig...då var klockan 04....någonting. Sedan har jag försökt tvångssova till klockan var 09.00..men utan bra resultat. Nu är frukosten äten te och 2 mackor med leverpastej och farmors goda inlagda gurka. Sitter på kökssoffan med mina 3 vänner Mocha, Bonnie och Kinna.

Har även läst tidningen, inte lusläst men ganska ordentligt. Rolf brukar klaga på att jag inte läser tidningen men när vi pratar om vad som stod så visar det sig oftast att vi båda har samma åsikt-DU har inte läst tidningen=vi läser inte samma saker. Hur som så borde man väl läsa allt lite bättre...borde och borde, för vems skull?! Blir världen bättre om vi läser om allt skit som händer? NEJ men det kan ju vara bra att hänga med lite i eländet ändå kanske...
Många läser tidningar på weben, men det kan jag säga att det är inte min grej. Jag vill ha en tidning av gammalt hederligt papper och krypa ner i soffan eller breda ut över köksbordet. Jag kan ju absolut inte förstå hur man kan läsa en bok via sin dator...nog illa ;-) med ljudböcker(som jag älskar-klart beroendeframkallande)och det är väl så i mitt fall att jag kommer ihåg böckerna som jag LÄST mycket bättre än dem jag lyssnat på hur bra den än är. Men det gör att jag kan lyssna om vissa böcker en gång till för att den var så bra, som en bra film. Ja, jag vet att många även LÄSER om böcker, till exempel min mamma som har läst en av mina böcker minst 3 gånger...kan det varit brist på något annat kanske?!

Idag är det typiskt höstväder, grått, grått och ännu gråare och nu hör jag Birgittas kommentar -Men du gillar ju grått...haha, jättekul. Pernilla skulle kommit ut hit idag men vi flyttade det till nästa vecka och hoppas jag ska må bättre då. Idag ska jag inte göra något, som om jag gjorde så mycket i går...typ inget men var slut ändå. Rolf ska hämta slipmaskinerna i kväll och så ska vi flytta ut ALLT=att 2 soffor och ett stort bord ska in i köket och hallen...problemet är bara att det redan är fullt överallt...men det måste gå! Vi har redan bestämt att det får bli lättlagad mat lördag och söndag, typ hämtpizza(finns ingen god på Hemse längre sedan Duses stände till)eller om vi tar frusen, det är nog lika bra som den vi kan få här. Jag tycker alla Hemsepizzorna smakar samma...eller är jag orättvis nu-troligen, det finns säkert de som tycker den är jättegod. Man kan ju äta färdiggrillad kyckling också, det är ju gott. Ja, vi svälter med all säkerhet inte ihjäl.

Jag har en känsla av att Bonnie kommer att bli dålig i sin elichia(fästingsjuka)snart...hon har blivit slöare och slöare. När vi lät Dora somna in slutande hon att äta på morgonen och vi trodde det var sorg men borde det inte gett med sig nu...men vad vet vi, kanske är jobbigare än vi tror för dem att förlora en ledarkompis. Dora var ju överkocko här och hon och Bonnie har alltid haft ett speciellt förhållande. När Dora blev döv så var det som om Bonnie fick ta över vissa delar av ledarskapet men hon har alltid visat tydligt att hon varit under Dora ändå. När inte Dora orkade så tog Bonnie över, det har varit väldigt intressant att se deras samspel. Nu har då helt plötsligt Bonnie blivit ensam i ledarposition, kanske inte är så lätt. Bonnie är en väldigt omhändertagande hund och har alltid koll på mig. Igår hade hon det jobbigt, hon var med mig hela dagen överallt. Hon är så tydlig att jag ibland nästan blir rädd, speciellt när jag var riktigt dålig. Det känns nästan som om jag skulle kunna fråga henne hur jag mår idag och hon skulle kunna säga -Idag mår du jättebra så oroa dig inte eller Nej idag är det skit så du behöver inte gå upp ur sängen. Skulle det vara praktiskt eller...nej, det skulle vara konstigt och otroligt pantat att tro på vad en hund säger...eller kanske inte.
Skit samma nu ligger hon här och sover, säger varken det ena eller andra. Jag ska nog ta mig lite kaffe och plocka lite uppe i hallen på mitt arbetsbord...om jag kan hitta det.

Nu är det färdigsvamlat för en stund och Birgitta det var helt rätt val av kaffebröd! Jag ska inte bjuda på bomull när ni hälsar på även om man säkert skulle kunna smaksätta den med lite choklad eller sylt...lite lättsaltad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback