Fortfarande fredag!

När man inte kan prata så får man skiva istället. Just nu är det en på radion som håller på att slå in julklappar och nyss var det en som packade huggormar i frigolitlådor?ja, det är mycket som händer i vårt avlånga land en vanlig fredag.

Jag skriver så mycket att ingen kommer att orka läsa alla mina långa innehållslösa svammelskrivningar denna dag, men det skiter jag i för det är min blogg?kan, får man säga så?troligen inte men jag skiter i det också för jag är sjuk och när man är sjuk får man göra som man vill?eller var det inte så mamma sa när jag var liten?det var nog inte riktigt så men det skiter jag också i. Tänk vilket skönt liv, att bara skita i allt, inte ta ansvar för något, bara hänvisa till andra och låta andra göra allt för en. Men nu är jag ingen sådan person mer än i dag och just nu.

Jag skulle vilja göra så himla mycket och så orkar jag inget. Så fort jag gör lite eller det blir lite stress i det så börjar jag svettas som en gris?grisar svettas väl inte?eller de är ju väldigt lika oss människor så det kanske de gör. Jag tänker inte gå ut och rulla mig i rabatterna eller i gruset så likheten får sluta med svettning OM det nu är så.

Jag har torkat ur kylskåpet och diskat undan det som blivit idag, inte så mycket efter två personer. Har ju en jobbig diskmaskin att plocka ur också, nej jag bara skojar ? Jag vill inte vara utan den igen!!

Bläddrade i en COOP tidning och fick där ett tips om mat i morgon, Risotto med räkor. Har aldrig gjort det fast man har hört om denna rätt i hela sitt liv. Folk säger att jag rörde ihop en risotto?jaha har jag tänkt, det lät gott?men riktigt vad det var har jag inte tagit reda på. Ris, lök, buljong, vin(var väl inte nödvändigt men säkert gott)och så parmesanost(går säkert med annan ost också)så den blir krämig?mmm?det lät väl onyttigt och gott. Men tar man lite sallad till också så vipps så är man nyttigare!
Hittade en gryta som jag nog ska göra när Bengan kommer. Undrar om han har några damer med sig, Anna-Lena eller Marie eller båda?...skulle vara väldigt trevligt. Ingemar är ju också välkommen så klart! Men nu låter det ju som han(B) har ett helt harem att välja på men nu är det så att Anna-Lena hör ihop med honom(B alltså) och Marie med Ingemar?så att ingen missförstår!

Nu ska jag försöka sova. Vet ni att det finns en grupp som heter Joddla med Siv? En tjej på radion skulle lyssna på dem i kväll. Undrar om det är Siv Ö? Hon är en jäkel på Arne Qvicks -Rosen eller vad det var den hette men eget band ?hm..det visste jag inte.

NU ska jag försöka sova lite?tror solen vill titta fram...eller var det någon som tände en lampa?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du trots allt skulle få för dig att gå ut och rulla dig i rabatterna och gruset så kan du väl ringa mig först, så kommer jag och tittar.
Har nog aldrig försökt mig på att joddla rosen, men det kanske vore något. Ska fundera på saken.
Kram från Siv!

2007-09-28 @ 16:23:52
Postat av: Kitty

Hehe jag tycker alltid de är lika roligt när du har skrivit något =) Tur att man är inne flera gånger per dag så man hänger med nu ;) Ikväll ska vi ut och göra Göteborg by night! Det blir nog skojigt :) Kram på er och ha en bra helg!

2007-09-28 @ 18:37:37
Postat av: Pernilla Grauning

Klart att du får skriva vad du vill och hur ofta du vill. Vi tycker bara att det är roligt att läsa. Johan och Casper har gått ett blodspår idag, det gick jättebra. Ha ha, risotto åt vi den gången som jag kastade en gaffel på min brorsa. Den satte sig i halsen på honom. Blodet sprutade och jag är inte så förtjust i risotto längre.

Postat av: Pernilla Åhlin

Vad är det som händer? U-B funderar på att bli en galen gris, eller svin kanske? Sluta upp med de tankarna, det är mänskligt att svettas. O sen Sivan som joddlare, hm vet inte vad jag ska säga? Sen Kitty som ska göra hela Göteborg osäkert. Hjälp, tur man bor tryggt här på ön. Sen har vi då den blodtörstiga Pernilla (den andra alltså), hoppas att gaffelhistorien är gammal?
/P

2007-09-29 @ 14:03:50
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: (B)

Det blir dubbelrum med Bert Lancaster på Roma Brukshotell i år!
Husvagnen är på vinterförvaring och AL jobbar hela veckan.
Nu satsar vi allt på en stark inledning på jaktprovssäsongen. Ser också fram emot grytan. Vad har man till? Vi längtar till ÖN!
Kramar BS

2007-09-29 @ 15:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback