Måndag

Å så skönt det är att få gå på en promenad med hundarna springande runt benen och bara njuta av de friska vindarna. Ni som alltid tar detta för givet förstår nog inte hur värdefullt det är. Jag hoppas jag ska få göra detta länge utan cellgifterna som bara förstör livet...fast de ger ju samtidigt ett längre liv...kluven känsla.

Idag var det Mocha, Bonnie, jag och bollen som var på promenad! Bonnie skulle absolut ha sin teddyboll med sig, vilket var lite roligt för då kunde jag gömma den och skicka dem att hämta den när hon tröttnade på att bära den. Det är svårt att nosa runt i buskana när man har en boll i munnen så den hamnade hos mig efter en stund.

Mocha har en pingvin som hon bär omkring på här hemma men den får inte gå med på promenad för den är för stor att bära på för mig! Det är en jättepingvin...nej det är det inte, en alldeles lagom stor pingu-pingvin men den är otymplig och börjar bli rätt trasig+att den nog skulle behöva ett bad.

Bonnie kan inte låta bli att bada fötterna i dikena vi går förbi, undrar vad det är som är så härligt med gäggiga tassar, något måste det vara. Hon kan bara inte låta bli, mååssstee...ner och vända...plask, plask och sedan ser hon så lycklig ut. Ja, ja är det så härligt så får det väl gå.

Jag mår rätt bra just nu och hoppas få fortsätta på detta vis ett tag framöver. Jag bli väldigt trött och det känns som om någon drar ur kontakten med ström. Känner mig pigg och så helt plötsligt tar orkan slut, jättekonstigt. Jag förstår inte hur det bara kan bli så men pratade just med en "likasinnad" och han känner sig precis på samma sätt så det är nog en typisk cancersjukkänsla. Det är jobbigt eftersom man inte vet hur länge det håller i sig, hur länge orken ska räcka...hinner jag handla färdigt, städa färdigt eller ta mig hem innan det är slut på "strömmen".
Men nu har jag ju turen att förhoppninsvis ha någon som kan hämta mig på rundan med hundarna OM det skulle hända och det räcker nog för att det inte ska hända...hoppas jag;-)

Nu ska jag sova eftermiddaslur och sedan ska vi åka till Husbehovet...eller vad de nu heter, ändrar ju namn stup i ett känns det som och köpa Plaque-off(stavas det så..?) till Mocha så hon slipper sin tandsten. Eller det försvinner inte helt men blir väldigt mycket tunnare och då är det lätt att skrapa.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Skönt att höra att du mår lite bättre. Jag har fått en frisörsax. Har glömt att tala om det. Det är ett halleluja moment att klippa tassar nu. Alla borde ha en klok sax.

Postat av: Pernilla Grauning

Glömde skriva att: Jag hämtar dig, om orken tryter.....finns ju oftast i närheten.

2007-10-29 @ 17:13:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Pernilla Åhlin

Det där med badandet ligger i Bonnies gener. Halvbrorsan va ju lika dan, eller ännu värre faktiskt. Sen ska vi ju inte tala om TIGER! Puma har ärvt "bada fötterna genen" av sin mamma men där tar generna stopp. Ni vet ju alla att Puma blev fyra år innan han lärde sig simma.

Skulle du nu gå vilse igen och hamna åt Västerhejde hållet när orken tar slut, så är det bara att ringa. Du får gärna ringa om du är någon annanstans också men då tar det ju en stund innan jag hinner fram ;)

2007-10-29 @ 18:19:58
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Birgitta

Om du kan vänta så kan jag också hämta dig, men då får du bereda dig på ganska lång väntan.

2007-10-29 @ 19:23:07
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Kitty

Japp, det är bara att ringa! Men du får nog ringa innan energin tar slut om vi ska komma fram innan du har fått ny energi ;) Värsta kramen till dig!

2007-10-29 @ 20:50:30
Postat av: Ulla-Britta

Säg inte att budservicen inte fungerar i detta land eller är det färdtjänst... Skit samma bara jag inte behöver sitta och vänta på Kitty eller Birgitta för då blir det nog dubbel blåskatarr.
Kram på er hela högen med "akutbilar", tur man har så många vänner!!

2007-10-29 @ 22:22:37
Postat av: Jhenny

Hej, det låter som om vädret är mer njutbart på Gotland än i Stockholm, men vad kan man förvänta sig...Nellie ville inte gå ut alls igår, hon kan nöja sig med att kissa under taket över porten, fisförnäm är
vad hon är. Trots nytt fint täcke, fast det kanske hon inte fattar hehe. I helgen bär det av till Växjö med Rusty, håll tummarna för ett cert till, då blir han ju champinjon, fast eftersom han starkt ogillar andra av samma sort lär det väl ändå inte bli några valpar...Ta hand om dig, tänker på dig/kram

2007-10-30 @ 12:45:33
Postat av: Lillemor

Det där med blöt och lerig hund är nog ett släktdrdag. Även om det är kruttorrt i markerna, så
har jag Thorsten som ALLTID lyckas se ut som om han deltagit i gyttjebrottning.

2007-11-01 @ 18:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback