Inget klister idag...

Nej jag orkade inte klistra tapet idag men i morgon. Vi har skurit till den och jag trodde jag skulle orka efter sovstunden som blev rätt lång idag 3 tim, vilket betyder att kroppen är rätt slut. Men jag kände mig fortfarande rätt skakig trots den långa sovstunden så det fick bli en liten tur med Bonnie och Mocha i stället. Rolf brukar ta dem annars på en lite ordentlig tur i skogen eller på några fält men nu får de nöja sig med mattes kortisturer, bättre än inget. Idag när jag kom hem kunde jag sjunka ner i soffan tack vare att Pernilla och Johan varit här och burit in dem åt oss från garaget!! -Tack!
Vi ska ha Klara och Casper här på onsdag i stället ;-) för då är det marknad på Hemse och Pernilla ska sälja kläder, skor och annat hela dagen. Vill ni handla billigt och bra så besök henne där!! Sköna fleecekläder bland annat. Vi får väl se om det blir något besök för våran del, jag är inte någon marknadsfantast...tycker inte det är så mycket att ha efter att ha växt upp med Oxhälja i Filipstad som är nästan lika stort som Kiviks...jag vet man ska inte jämföra men det gör man ändå. Det är oftast inget man behöver...utom Pernillas kläder...och lite cocosbollar med mycket cocos på eller hur Pernilla...du som älskar cocos...nej tvärt om var det visst!

Såg på Cesar Miller...Millan...ja, något heter han på tv4+ i går och han får verkligen ta hand om folk som inte borde ha hund...oj deras stora hund tuggade i sig allt den kom åt och rev på både väggar och annat...hur kunde det komma sig, den har det ju så bra. Sedan frågade han vad de gjorde med den...ja den fick ju mat och kel och promenader 4-5ggr i veckan!! I VECKAN...inte per dag, gud så konstigt att den har överskottsenergi...dessutom någon typ av stövare...en kraftfull stor hund 1-2 år tror jag den var. Efter de börjat gå med den 2 ggr per dag så hade den blivit en ny hund, den var så lycklig och suckade så skönt när den la sig efter promenaden...Cesar var så fantastisk...och det var han ju som fick idioterna att förstå hur lite det behövs ibland. Suck och stön, hoppas alla ni som läser detta förstår bättre...ja. det vet jag att ni gör! Våra får ju inte så mycket heller just nu men det är ju 2 tanter så de överlever nog, bara de får komma ut en liten sväng per dag och har de tur kanske Kristina kommer och tar dem på en extra tur.

Ett tips till er som ska eller har valp/unghund är att gärna titta på dessa hundprogram. Det är inte allt-som med det mesta-som man gillar men han är duktig och förklarar ofta på ett bra sätt så att man förstår vad han är ute efter. Mycket är igentligen rätt självklara saker men vi har ju som oftast lätt att krångla till saker vi gör. Det han i första hand lär ut är att hundar är hundar och de kan inte tänka som en människa därför måste vi tänka som dem och vara en trygg och bra flockledare...det låter väl enkelt...

Nej nu ska jag lägga mig och fundera på vad jag ska skriva på önskelistan från IKEA som Mona ska till i helgen...mycket man skulle vilja ha men plånboken godkänner inte så mycket just nu. Men en eller ett par lampor ska det nog bli, en matta var jag sugen på men vill nog se själv så det blir rätt färg och så...ja, ja det finns mycket man vill ha men lite man behöver...men säg inte det till Rolf för då blir det väl ingenting!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Snacka om gratis reklam man får här. Ja, cocos topparna får gärna vara utan cocos. Jag kan inte för mitt liv förstå att man kan tycka om cocos. Jag kommer att stå vid Jacob's grill imorgon och sälja kläder.

Postat av: Susanne W

Men jag kan ju motionera era två damer också nån kväll jag går ju med Kinna varje kväll, mer eller mindre långt men minst 2,5 km brukar det bli. Kan ju ta det när jag hämtar. håller med om cocos brukar fastna i munnen i flera timmar känns det som.

2007-10-02 @ 12:31:13
Postat av: Susanne W

konstig meningsbyggnad svenskalärare och allt ;-)

2007-10-02 @ 12:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback