Fredag

Nu är denna dag snart till ända...heter det så??...ända..rumpa, ja skit samma slut är den snart i allafall och jag med. Har inte orkat gjort något större idag heller, dammsugit och pratat i telefon. Svärmor har sicksackat sig fram mellan hundskitarna här på tomten och gjort fint. Det syns verkligen när någon gör det och stackars Rolf kan ju inte orka/hinna med allt själv. Jag skulle så gärna vilja orka med mer men förhoppniningsvis kommer det väl efter alla behandligar är avklarade.

Såg vetenskapens värld om cancer igårkväll - del 1, nästa kommer på torsdag(när jag troligen är för trött för att orka se...)Ska få nästa behandling den dagen och lär väl vara lite lagom mör efter det. Hoppas det går att se på datorn i efterhand - det är en bra sak med webben att man kan se många tv-program i efterhand. Såg en föreläsning om cancer för någon månad sedan som jag missat på tv -såg slutet, visste inte att det skulle vara.

Kan ni fatta att röka en cigarett är som att låta lungan fyllas med giftig gas i 15 min...och det gör några av er frivilligt... Ja, jag tänker inte hålla någon predikan mot rökning men hur galet låter det inte ...eller är det bara jag som hellre skulle avstå - rökningen alltså! Fy vad ni gör mot er själva...aj, aj... och jag som inte ens varit rökare men kanske har något skit i lungan ändå... Nu ska jag inte säga mer om detta, vet att ni som röker är trötta på "predikanter" - men det är ju bara för eran... bla, bla, bla....

Dora mår prima efter gårdagens sallad;-) Hoppas hon kan låta bli de nyinköpta... på köksbordet. Vi får väl hoppas på att de är godast när de "mognat", då kanske vi kan få ha dem i några dagar. Är lite jobbigt om man ska vara tvungen att ta bort dem varje gång man går ur köket. Nog med alla ljus som måste lyftas utom räckhåll för Mocha som bara måste plocka ner alla ljus...vad gör vi med våra hundar som får så konstiga ideer.

Bonnie och Kinna är de enda som inte har några konstigheter för sig...ja, Bonnie gillar inte svärmor...ingen förstår varför utom jag som tror att hon drar runt på farfars ande. Ja, nu tror ni jag fått för mycket morfin men det är faktiskt enda förklaringen. Han höll alltid på att dumma sig mot henne när hon var liten och hon visste aldrig riktigt var hon hade honom. Däremot har alltid farmor försökt vara gullig och inte på något sätt göra "fel". Men det är som om hon ser något mer än farmor och det var en period som var bättre efter att jag sa till innan hon kom in att -Farfar får stanna utanför! Då var det lugnt... Vad är det som vi inte ser som hon tydligen ser?! Hon är inte så mot någon annan som vi haft besök av under alla år. Det är ju en hel del människor som passerat här genom hennes 9-åriga liv. Visst önskar man att det gick att få ett svar, men det får vi nog aldrig. Men lite spännande är det, eller hur?! Får nog ha ett ordentligt samtal med farfar igen...han verkar ju vilja fortsätta retas med henne;-)

I kväll blir jag ensam och övergiven, Rolf ska på SSRK-s årsmöte. Han har avsagt sig styrelseposten som han haft i många år och nu får någon annan ta över viltspåransvaret. Han äter middag där så jag funderar på att steka mig en entrecote med lite tryffelsmör till...min favoriträtt sedan jag blev sjuk. Sämre mat kan man ju få...typ pölsa, lever...fy, det är det enda jag inte äter. Annars åker det mesta ner av bara farten! Vi har haft turen att få en hel del tryffel i vinter som vi blandat med smör + lite citron och ibland lite vitlök -GOTT!!!

Ska nog lägga mig lite tidigt för jag känner mig såå trött...ovanligt...men ganska vanligt ändå!

Ha en skön helg ute i det fria! Oj nu måste jag rusa ner - Dora hoppar på dörren -akut kissnödig!

Kommentarer
Postat av: Susanne Wahlgren

Hej Ulls-Britta. Skönt att ha Kinna igen. Nästa vecka tror jag att vi kan hämta henne redan på Onsdag kväll men jag hör av mig närmare om det. Vad jag egentligen skulle berätta var att jag varit på en fest där en man åt upp tulpanblommorna och han lever och frodas än idag. Det var tydligen nån vana han hade, så det är inte bara hundar som har knäppa ideér. Hoppas du får en skön kväll med en god bit mat.
Hälsningar Susanne

2007-03-16 @ 18:28:07
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Hoppas att du fick din entrecote igår. Vi fick vildsvin på mötet och det var väldigt gott det också. Jag tyckte t.o.m. att såsen var jättegod, fast jag egentligen inte gillar svamp.
Angående Bonnie och svärmor så tycker jag gott att du kan säga åt farfar att stanna utanför i fortsättningen också. Det finns så mycket som vi inte kan förklara, och om det hjälper så finns det väl ingen anledning att låta bli.

Kram från Siv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback