Onsdagmorgon

Nu har vi en solig dag att se fram emot, här i allafall! Har inte ätit frukost ännu, inte varit nere hos hundarna heller men de har redan varit ute och fått mat av Rolf. De ligger i trappan och väntar på att jag ska komma-alltid lika efterlängtad;-)
Idag ska grannens dotter Marlene hämta någon/några hundar och ta med sig på tur, vi får väl se vem som blir den lyckliga. Sedan så ska Pernilla klippa Teo, skönt för mig att hon tagit över, vet inte hur det hade gått annars. Sen kommer matte Tina med Teo hit + Pernilla och dricker kaffe. Ska bli kul att få träffa min gullepojke igen, är lite tomt utan honom men samtidigt skönt att slippa ha dåligt samvete över för många hundar!

Rolf har börjat sätta upp gipsskivor på väggarna i hundrummet. Mitt torkande av väggar i går blev inget av men kanske idag...en liten stund eller så ska jag dammsuga uppe och ställa i ordning allt vi burit upp för förvaring tills det är klart nere.

Pernilla och hennes kök - jag tycker faktiskt att Kenneth får försöka ta lite då och då...han är ju ung och strark...nu lät jag väl som en riktig "mormor"....men ändå. Förstår att du är trött på att bo på en arbetsplats! Jag hoppas du ska få det klart innan jul i allafall...eller?! Nu börjar Bonnie tjata på mig att jag ska komma ner, bästa att lyda kanske behöver hon eller Dora ut. Ibland säger Bonnie till för Doras räkning-de är så kloka de små vännerna.

Hoppas alla får en skön dag, trotts jobb och annat.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Ha, ha. Kul det där med att min man, Kenneth är ung och stark och att du låter som en mormor, Ulla-Britta. Nu är det så, att det inte finns en möjlighet i världen att du ens skulle kunna va mamma till min kära make, då han inte är många år yngre än du. Ni är lika unga och barnsliga alltså. Va stolta över det! Men det hjälper nog inte mitt kök?
/ännu barnsligare fru

Postat av: Siv Ödlund

Hoppas att du får (någotsånär) positiva besked på telefontiden idag (torsdag).
Ska tänka lite extra på dig.
Kram från Siv!

2007-08-30 @ 08:02:22
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Lisen

Hej Ulla-Britta.
Håller alla tummar för positivt besked i dag.
Förlåt att jag inte ringt men det har varit fullt av utställningar och dito resor, parningar och gud fader vet allt.
vi åker till Böda i morgonkväll, snälla bilen måtte du hålla, sen är det Helsingborg nästa helg med Mopsfisarna.
jag har så förbaskat ont, känns som jag snart inte kan röra mej, men skall inte gnälla, du har det värre, men lite synd om mej är det i bland"om jag får säga det skälv"
Sen skall jag vara hemma och vårda mitt hus, börjar kännas av 7 veckor resande att man inte hinner med hemma, så efter nästa helg skall jag gå i ide på Åbrogatan och bara njuta av hemmet

2007-08-30 @ 10:00:51
Postat av: Ulla-Britta

Tack snälla ni OCH LISEN -INGA dåliga samveten över något. Jag vet hur de har det och jag vet var du finns! Det är inte alltid jag orkar svara när det ringer. Ibland håller jag på med något och då skiter jag in "ringet". Så jag har väldigt dåligt samvete mot alla jag borde ringa men inte orkar. Så vi kan väl försöka sopa bort alla måsten...vi har så många ändå! Kram och Tack för att ni finns där!!!

2007-08-30 @ 23:28:34
URL: http://www.kennelrindi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback