Onsdagkväll

Hej igen! Jag är lite seg med att skriva...men bättre någon gång än ingen alls. Nu tjatar en liten ruta om att batterinivån är dålig från tangentbordet så då lägger den väl av rätt som det är. Skriver så länge det gåt. Har nu haft mer ont igen och varken kroppen eller humöret...hör kanske ihop på något sätt;-) har varit något vidare. Drömmer konstiga drömmar och vill helst sova hela tiden om jag fick, men det får jag inte...någon ordning på torpet får det allt vara!

Har flyttat ur alla saker ur hundrummet och några av skåpen har hamnat i tvättstugan över trimningsplatsen i stället för hyllorna där. Blev riktigt bra, nu ska BARA målas om överallt...om jag får som jag vill;-) Brukar dröja, men ska försöka göra lite själv också så kanske det kommer igång. Allt är så nerslitet efter alla år med barn och hundar...framför allt hundar! Man har väl i många fall torkat bort färgen för att försöka hålla rent. Tur man inte tagit svinto för då hade det.... eller...otur kanske för då hade vi varit tvugna att måla om tidigare.

Vill någon göra inbrott här i natt så går det bra! Jag har lämnat öppet i köksdörren för tant Dora drack så mycket vatten och tyckte inte att hon behövde gå ut och kissa så förhoppningsvis vågar hon sig (har fått dåligt mörkerseende...tror vi)ut och kissa i stället för hundrummet. Känns inget vidare att slipa trägolvet som finns under plastmattan där inne för att hon sedan ska använda det som toalett. Men vi får väl göra någon typ av avstängning nattetid i allafall.

Jag funderar på om vi kanske ska sätta i en lucka i köksdörren så att de kan gå ut och in själva. Är det någon som vet om det släpps ut mycket värme genom en sådan? Då kan man stänga köksdörren när man är borta och de kan gå ut och in som de vill-skulle kännas bra för dem och oss. Risken är väl att Kristinas knasiga katt går in där, men har han tur hinner han väl upp på köksbänken! Han har inte förstått att han inte är önskvärd här (av hundarna)och att han kanske riskerar livet...vet inte om de skulle göra honom något men säker kan man inte vara.

Nej nu gör det allt för ont att sitta här (i skuldror och där i mellan) så nu lägger jag av före tangentbordet. Tack för tipset Kattis om en blogg. Finns det verkligen ingen som läser min blogg som har samma sjuka som jag?? Svårt att hitta något om någon annan men tänkte att det kanske är någon som läser som har erfarenhet. Nej nu brinner det i axeln också. Ha dé!!

Kommentarer
Postat av: Marianne och Nemo

Tjata lite på Rolf bara
så får du säkert ommålat snart eller i vart fall till jul, tror du inte det? Och stäng ute Dora så hon inte fördärvar det nya. Rackars hund då och hålla på. Jag hittade en liten herrelös hund i skogen i morse som jag trodde skulle följa med oss hem men sedan skuttade han iväg och då fick jag dåligt samvete för att jag inte hade grabbat tag i den och släpat hem honom. Hur som helst så ringde jag till polisen och tipsade om var han var just då ifall någon hade anmält honom försvunnen. Sen när jag kom hem hade min Frida sett en lapp om denna bortspungna hund, Han hade varit borta sen morgonen. Hoppas han är hittad nu i alla fall stackarn.

Postat av: Pernilla Åhlin

Marianne! Va då stänga ute Dora??!! Nej, Ni skulle bara våga. Stäng ute Rolf i stället om han inte är snäll och jobbar på lite hemma. Hota kan du i alla fall göra U-B. (Ska jag säga som bor i mitt "ofärdiga" kök och kommer att få göra läääänge än med min snickarman). Men Dora gör Ni inget illa med för då flyttar hon hit för alltid och det vill Ni inte, det vet jag.
Hundlucka låter bra tycker jag.
/P

2007-08-23 @ 21:29:20
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Mikaela

Du är helt otrolig Ulla-Britta !
Du är en idol för mig , <3

2007-08-24 @ 12:00:53
Postat av: Ulla-Britta

DU KAN VARA LUGN PERNILLA!!! DORA SKA INTE STÄNGAS NÅGONSTANS...DET GÅR INTE FÖR HON ÖPPNAR JU DÖRRARNA SJÄLV!!

2007-08-25 @ 15:17:31
URL: http://www.kennelrindi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback