Snöigt

Snön har erövrat hela Sverige! Vi har inte haft så mycket snö och kallt så här länge sedan -86. Det är på gott och ont,  i mitt fall mest på ont.
 
Visst är det vackert och hundarna är rena, vilket är härligt för alla. MEN jag orkar inte gå min härliga runda som jag börjat göra så gott som alla dagar. Nu får det bli på vägen i stället och det är inte samma sak. Men huvudsaken är väl att jag kan gå ut och att jag kan gå som jag inte kunnat göra på länge. Det har varit härligt och jag njuter av att jag kan gå. Sedan får jag väldigt ont efter men det kan man ta bara man kan gå för det är underbart.

Har inte kunnat komma in på bloggen, försökte hela dagen i går men det gick inte. Nu gick det men det ser konstigt ut och vi får väl se vad det blir av det hela. Texten krymper hela tiden och det kan man undra vad det beror på?! Det är vädligt konstigt... får väl se om det hänger kvar när jag lägger ut inlägget. Nu är texten så liten att jag knappt kan se vad det står så är det konstigt vet ni vad det beror på!
Ja nu har jag lyckats hitta felet och även lyckats komma in på sidan igen. Hade skrivit en massa som bara har försvunnit...datorns underbara egna liv...som gör att man ibland har lust att slänga ut den genom ett fönster.

Nu har jag inte ork att skriva så mycket mer. Har ont som vanligt och har även haft den brännande känslan i halsen som jag skrev om för ett tag sedan. Men det har nästan försvunnit, har legat i soffan och sett på reprisen av Andarnas makt och är helt övertygad om att jag kommer att spöka för er sen. Nästan så man längtar...nej det gör jag inte men ser fram emot att få överbevisa för er som inte är "troende" ännu att det finns ett liv efter detta! Måste väl hitta på något som alla kan se ...typ en tavla som åker på sniskan hela tiden eller något liknande. 

Har just ätit farmors kroppkakor och fick i mig 1½ och det var väl lite mindre än jag hoppades på optimist som jag är :-) Sen ska jag äta 5 kycklingvingar...men får väl vara glad om det blir 2-3 steller nått. Tror alltid att jag ska orka så mycket men det brukar inte bli så mycket i slutänden...eller vad det heter. 

Ha en skön lördagkväll utan smärta...det skulle vara underbart och ni som har det så ska NJUTA för det är en underbar känsla - det kan jag lova, det finns nog inget som är bättre! 



Jag har i allafall varit ute en stund i snön och matat fåglarna och plockat bort lite annat...som inte är lika trevligt(=hundbajs)men snön är härlig även om inte alla uppskattar den - det behöver inte bli mer, det räcker nu!  

Kommentarer
Postat av: barbro [email protected]

Vad vackert med snön men håller med dig det kan räcka nu. Kallt som sjutton -18 i solen blir inga långpromenader här heller max två kvarter så jäkla trist. Längtar till våren värme och sommar. Eldar i kaminen så det blir dräglig värme i huset. Elbolagena gnuggar händerna nu jäkla tur man har kontraktsel.

Kram Barbro

2010-01-31 @ 12:18:36
Postat av: Marie

Jag tycker också att det är skönt med snö, för att inte tala om mina hundar. Mitt intresse för städning är ju inte väldigt stort precis, så även i det avseendet är det ju toppen med snö. Jag säger dock som du - nu behöver vi inte få mera, det räcker nu!!

Kram Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback