Hemma igen

En tur till Visby och man är uppbunkrad igen...både i skelettet och för att bygga på hullet  = Har fått mitt dropp och köpt choklad Sensation Yoghurt-Rasberry.

Ja och sedan var det lite rea på Ica Maxi och det var ju lite roligt...köpte 2 spel(bra att ha när de små brorsbarnen kommer), ett prinsesstält(var slut så Kristina fick personalen att plocka ner det som satt uppe i taket och det gav bra med rabatt) och en liten dockvagn allt för kommande tider med barnbarnet! Jag är lite farlig för mitt eget konto som är rätt magert men om man får åka till stan så sällan som jag får så måste det ju innehålla lite shopping eller hur?! Säg att jag har rätt - det var ju bara reasaker!!

På sjukhuset har jag fått droppet och svar på en massa frågor...tyvärr blev det ingen läkarträff. De har knappt någon läkare alls på onkologen just nu. Det lät inte alls bra och jag ska få svar i morgon om de lyckas få en tidigare röntgen på mig = denna vecka pga att min andning har blivit lite jobbigare. Men som med allt på vårt kära sjukhus, det finns inga tider och dåligt med läkare...vad ska det bli av denna ö. Vi har en av landets finaste/modernaste sjukhus och sedan är det stängt till stora delar och på fredagar är det bara öppet för vissa saker och för de som är inlagda. Hur som helst är det helgalet alltihop och till stor del beror det nog på att våran kommun lägger pengar på så mycket annat som vi inte har råd med som stora fina anläggningar och andra mindre nödvändiga saker. Nu skulle jag lätt kunna snöa in på  allt som kommunen skulle lägga pengarna på i stället men det tänker jag inte göra för det får andra sköta.

Jag fick svar på proverna och det var väl okej med det mesta. Jag har lite för låg salthalt, så nu tänker jag äta salt på frukostflingorna och även ta flingsalt på apelsinerna....nej jag skojar bara! Det ska jag inte utan det kanske får bli lite mer salt på vissa saker om jag vill...det vill jag nog inte så ofta för just salt är det jag inte gillar - just nu ska jag väl säga för med mig går allt upp och ner. Ena dagen älskar jag något för att några dagar senare inte kunna äta det alls...lite jobbigt. Har nog mycket med min "cellgiftstunga", den blir svampig och äcklig. Trycker man framtänderna i den ser det ut som man har något svampigt, gult som ligger på tungan...äckligt!!  

Annars så var blodvärdet lite låg 106 tror jag hon sa och sist var det 102 så det var ju åt rätthåll. Vet inte riktigt vad som är bra men när jag var gravid kommer jag ihåg att den var 120 och jag fick äta järntabletter. Men det har ju varit nere på 80 något och då fick jag blod. Lever och njurar var bra, vilket är viktigast. Just ja...jag har ju bara en njure! Men den verkade må bra. 

Just nu ser vi Johan Falk deckare som vi spelade in i går kväll. Det är lite för spännande och risk för blodigheter...jag har gått och blivit blödig så här på gamla dagar!



Kommentarer
Postat av: Marie

Så bra att du fått "grönt ljus". Hoppas att det får lysa länge!

Kram

Marie

Postat av: Tina

Shoppa på Du Ulla-Britta! Något skall du väl njuta av och till brorsbarnen och till barnbarnet!!! Härligt tycker jag att du kan unna dig, få roa dig lite för stunden!!!



Detta med saltet, så kan du äta salta pinnar, chips eller popcorn med salt på om du gillar sådant! Då får du i dig salt som man annars inte skulle vilja ha, eller saltgurka kanske? Titta efter sådant som redan har salt på sig som du kanske gillar! Majskolv med smör och salt på, kanske kan vara något?



Härligt att blodvärdet går upp lite ler stort

Ja, jag hajjade till först när du skrev njurar, men fortsatte sedan att läsa njuren, du hade själv reagerat, men UNDERBART skönt att levern och njuren mår bra! Även om du inte känner dig för att må bra, så visar just nu inget på illavärden och då får du njuta en stund till och kanske kunna koppla av för ett tag!



Tråkigt med läkarbrist och svårt med tider på Erat sjukhus!! Sådant man är så beroende av när man är sjuk!!! Hoppas dom fixar till en tid för dig så du får röntgen och träffa doktor! Håller tummarna för Dig som vanligt!! Men jag tänker på Dig och håller tummarna för Dig varje dag!!



Kram Tina

2010-01-26 @ 07:47:07
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback