Bättre...

Tror det är bättre idag, eller jag vet inte men inte värre i alla fall. Jag ska nog fixa lite mat strax, vad vet jag inte ännu...får kolla i frysen och sedan bestämma mig. Eller så väntar jag tills Rolf kommer och frågar vad han vill ha för själv vill jag inte ha något. Det är jätte tråkigt att aldrig längta efter något annat än möjligen kaffebröd och choklad fast just nu är inte ens det speciellt åtrovärt. Men eftersom det ändå är ätbart så stoppar jag i mig lite sådant och frukt...och kaffe, det är gott med massor av varm mjölk. Vissa skulle väl säga att det inte är kaffe då men det är väl en smaksak och kaffe idag är inte vad det var för ...10 år sedan eller nått.

Efter middagen som blev Lax med avocadoröra +körsbärstomater och potatis...rätt gott och jag fick i mig lite...lite.

Fick lite fina bilder från Filipstad av en av mina bröder. Det är Jan som varit ute på stan och fotat lite!





Tant Selma börjar bli grå men ännu är det full fart på henne. Nu när det varit -20 på dagarna har hon inte velat gå ut fast hon fått ha täcket på sig. Jan har brukat ta med henne men hon har vänt halvvägs till sjön och sprungit hela vägen hem. Vill man inte så vill man inte och då slipper man så klart. De är ju kända för att ha egen vilja tanterna Bonnie och Selma... hon har väl varit med på det mesta i yngre ålder men nu på gamla dagar har den egna viljan börjat visa sig mer och mer. Bonnie har ju alltid varit en "Ior" som satte sig efter 2-3 varv i ringen på utställningar och stackars Lina höll på att dö av pinsamhet... En domare sa en gång att jag har sett det jag behöver och det är kul att se hundar med egen vilja - då ser man att vi inte lyckats avla bort allt! Det brukade vi trösta oss med när hon satte sig och det hände väl inte så många gånger men tillräckligt för att det skulle bli en "spökgrej" för oss alla. Det blev förbjudet att prata om eller ens tänka på att det kunde hända när vi var på utställning. Det gick över och den gången när det var domaren som kommenterade henne så blev hon 2 bästa tik - för jag har sett hennes fantastiska rörelser sa domaren!

Oj vad jag kan sakna detta med våra resor till olika utställningar runt om i vårt land. Vi var ett gäng som har bestått av olika människor genom åren men några har varit med hela tiden och det är bl.a Birgitta Franzén. Tror hon saknar det lika mycket som mig men för min del är det kört och jag hoppas hon hittar ett nytt gäng att få resa med. Det är så himla roligt med denna grupptillhörighet som det blir. För våran del har nog själva grejen att få åka tillsammans varit det viktigaste men naturligtvis har det varit superkul de gånger när det gått riktigt bra.

Ja hur kom jag in på detta?!? Inte vet jag och nu ska jag ta och skiva ett brev till Selma "barn"(min bror Mats älsta dotter fyller år på torsdag och jag har glömt köpa ett kort) för är man moster så får man väl försöka sköta sig! Det gjorde alltid min moster, hon hade full koll på när man fyllde år. Så nu stänger jag och hoppas på en kväll utan "brinnande" strupe och bröst. Det har inte känst något i dag så jag hoppas det var något tillfälligt. I morgon ska jag få besök av Åsa och hennes lilla Isa...som inte är så liten längre(ur sista kullen)


Kommentarer
Postat av: BF

nej du "syster" min, det finns bara ett sånt gäng, som tur är.

Postat av: Marie

Har inte varit inne på din blogg på ett kortare tag. Jag hoppas verkligen att du får vara bättre ett långt tag nu och slipper dina smärtor både här och där. Låter ljuvligt att du i alla fall orkar gå en sväng i vintervädret. Se bara till att du inte halkar omkull. Kan tänka mej att din kropp inte riktigt uppskattar det. Det gjorde inte min när Svärta tacklade omkull mej härom morgonen heller, men det gick faktiskt ganska snabbt över.

Kram och må så gott!

Marie

2010-01-20 @ 22:31:14
URL: http://eirams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback