Hjärtat



Oj vilken hjärtans sovdag det varit i dag! Har sovit i 2 omgångar och kunde nog sovit hela dagen om inte Rolf varit hemma och velat ha sällskap. Druckit kaffe och ätit av gårdagens morotskaka som blev väldigt god fast jag chansade på att göra garneringssmeten med ost av lägre fetthalt...inte bra, det ska vara FETT!! FETT är gott och gör allt godare...nästan i allafall. Smeten blev för lös och jag fick ta i lite mer florsocker vilket gör att det är lite för sockrigt men det var okej. Väldigt gott var det i alla fall men det hade nog varit ännu godare om den varit som vanligt.

Hur som så hade vi en jättetrevlig eftermiddag och kväll med besök från Solna. Det var länge sedan vi träffats och det kändes väldigt roligt att det äntligen blev av. För övrigt har helgen varit lugn, Rolf har varit på långa vändrigar på oplogade vägar/i skogen och på nyplogad väg här nedanför oss. Det kanske kan vara så att jag kan våga mig ut med halkskydden på fast Giggie (besökaren) hade bara sviss åkt rakt i backen här ute på vägen fast hon hade bra på fötterna. Det var is med ett lurigt lager snö på...det såg inte halt ut men var vansinnigt halt. Även min mamma i Filipstad har fått utegångsförbut för att det är så vansinnigt lurigt med snö på is. Det gör ju att halkskydden blir värdelösa. De funkar ju bra på isen direkt men blir de "uppbyggda" med snö först och sedan kommer isen, ja då funkar de inte så klart!

Bäst att alla med känslig benstomme håller sig inne eller i alla fall på säker mark. Jag har alltid mobilen med mig i fickan OM det skulle hända och jag blir liggande. Oturen kan drabba oss alla utom vissa som inte är gamla nog att ramla(uttalat av en 80-åring) när jag föreslog att det kanske var bra att hon hade telefonen med i fickan! Jag trodde inte det hade med åldern att göra?!?

Hoppas alla som läser denna blogg haft en kärleksfull dag oavsett om man är ensam eller har någon att dela livet eller dagen med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback