Blommor!



Det är svårt att fota blommor så de gör sig rätt. Dessa gjorde sig inte lika bra på bild som i verkligheten. Det är en jättemaffig härlig bukett som ska ses "live" men jag vill ändå visa er den härliga buketten som jag fick av Karin och Claes...så oväntat och extra roligt!

Har just sett Let`dance och en bitter Marcus Birro  som åkte ut. Han borde ha lite mer självkritik och inte lägga över allt på andra...-Om de kan sova gott(de som är så elaka och trackar mig)för det kan jag som är en så god o snäll. Snälla värld, hur små kan vi människor bli... jag vill tro att vi som är vuxna har lite mer insikt i hur livet ser ut. Det går upp och ner hela tiden, ingen är perfekt. Det trodde jag man som "fullvuxen" visste och därmed lite självirroni, insikt i sitt inre...och ja vad??? Men det blir lite patetiskt ibland...

Här har jag "svirat" runt hela dagen efter att jag sov stenhårt när klockan var 10.30. DÅ ringde det på dörren! Jag kom upp snabbt som bara den...så  snabb som man nu kan vara efter att kroppen legat stilla en hel natt...och en halv dag! Ja, jag kom fram till fönstret i ett av de små rummen så jag kunde se ut. Där stod Kerstin och Bettie (kullsyster till Selma), de skulle hälsa på en stund hade de tänkt men ångrade sig när det var så nyvaket. Det fick bli en annan gång men jag fick se Bettan som ser ut att vara kanske 7 år eller något åt det hållet fast hon är 11 i år. Sånt är skönt att se, även om man är yrvaken och tänker på att telefontiden...när var den?? Var inte det vid 11 tiden eller??

Jag han både att äta frukost och klä på mig innan läkaren ringde och undrade hur det går med de nya morfinpillren. Vi kom fram till att hon ska ringa på måndag igen för det var svårt att säga säker om styrkan behöver ändras. Jag kände mig lite yr i hatten när hon ringde och jag berättade att jag sovit så länge. -Å va bra sa hon! Det är tecken på att nu kan slappna av och därmed hamnar i en djupare sömn. Ser man det så -så är det ju faktiskt bra. MEN det är ju fult att ligga så länge....det gör man inte, det ska man bara inte göra...fult, fult!!! Nej man ska vara upp senast 8 på vardagar och kanske kan man få ligga till 9 på helgen utan att man ska skämmas för det.

Vem är det som bestämt att det ska vara så?? Det är inte jag! Det är en urdum regel, för sover man så behöver man väl sova...eller? Sedan är det naturligtvis olika på HUR man sover. Ligger man där och bara slappar och drönar fram till 12 varje dag, ja då kanske man ska ta sig i kragen och försöka ta sig upp lite tidigare...om man inte har ett natt jobb förståss för då blir det andra REGLER!
Svärmor hon har alltid klockan ställd för hon ska vakna...men samtidigt säger hon att hon alltid vaknar före klockan ringer. Varför har hon då klokan ställd?? De få gånger som hon skulle behöva sova får hon inte för DÅ ringer klockan! DET  tycker jag är IDIOTISKT och väldigt onödigt.
Mina gamla föräldrar de är vakna länge och sover länge= ca.09-typ eller något men utan väckarklocka! Det tycker jag är bättre för kroppen. Då får den säga och göra det den behöver.

Jag har spårat ur min berättelse om mina nya piller. Läkaren bestämde alltså att vi ska prata på måndag igen. Det är kanske så att vi kan få sänka dosen...det har jag trott ända tills i kväll när jag fick ta ett extra piller. Jag är glad jag bor i Sverige när jag tittade på kvittot på mina nya piller....7 tusen...ja, det är sant
Borde kanske inte skriva det på bloggen men det är nog inga "pundare" som orkar sitta och läsa mina långa blogginlägg och ni andra är ju så snälla att ni inte skulle skicka hit dem. Det finns väl i var och vart annat hem i allfall om man ska tro på det som skrivs i alla böcker som jag läser/lyssnar. Där berättar de också hur man sen kan blir rik på allt som inte används! Det får väl bli det arv jag lämnar efter mig - Piller i stället för pengar! Men de får sälja dem själva! Vem skulle tro att Lina med lilla Tilde i barnvagnen...fast då är hon ju stor och har 2 syskon, när jag lägger sockorna i luften, eller vad det är man brukar säga. Ja- ingen skulle tro att hon säljer morfin eller något annat gottigott.

Nej nu får det vara slut på dumheterna. Jag ska ta lakan ur torktumlaren och lägga i en omgång nya, sen sova!

Ha en trevlig helg för det ska jag ha. Får besök i morgon lördag och till  söndags morgon! Det ska bli jätte trevligt.       
  Oj vilka långa meningar och konstigheter det blev men jag är så trött att ögonen går i kors!    

                       

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Jag tror inte Lina behöver vara orolig för att behöva göra fula affärer med ditt efterlämnade. Det kan nog barnbarnen göra om de skulle behöva. De lär vara tillräckligt gamla då. Men jag är rädd att marknaden har kommit på något nytt då. Morfin är säkert inte värt ett dyft då.

/P

Postat av: Marianne Clémentz

Ha inte dåligt samvete för att du sover länge någon gång utan var tacksam för att du kan det ibland. Trevlig helg!

2010-02-13 @ 18:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback