Äta eller ätas...



Detta var vad jag såg när jag tittade ut genom fönstret i morse...en liten sparv eller bofink hade blivit mat till en hök. Fy vilken elaking men samtidigt så måste han ju ha mat han också och solrosfrön dög väl inte. Nu förstår jag varför det är tomt långa stunder på matställena här ute, det är väl "elakingar" som spanar och då håller de sig borta.


Är det någon som vet vad det är för hök så berätta gärna, kul att veta.

Idag har jag ringt till Apoteket och beställt mina piller till Hemse Apoteket. Det fungerade glädjande nog fortfarnande men i mars är det slut med den servicen. Det har varit så bekvämt att ringa till dem och de har kunnat kolla och beställa så allt har funnits att bara hämta ut. Nu kommer det säkert att gå att få samma hjälp direkt från den nya "apoteksbutiken" framöver. Sedan har jag turen att bo granne med en som jobbar där och kan till och med få hem pillren till dörren om det krävs. Nu fanns inget av de pillersorterna som jag skulle ha.  Det tar ända till på tisdageftermiddag innan det har anlänt till Hemse...hur fungerar våran postgång kan man undra. Det är torsdag idag och det ska behöva dröja ända till tisdag...otroligt. Tur att det inte är livsnödvändiga piller jag ska ha. Kunde ju vara så att det är något som man ska börja med omedelbart för att bota något. Nu gäller det mitt morfin och cellgiftet som jag som tur är börjar med på onsdag. Ja, ja vårt moderna snabba samhälle, ibland undrar man om det inte var snabbare och smidigare förr!

Nu ska jag skriva en liten önskelista till Lina som ska till Ikea i morgon. Det får väl vara lite om hon ska flyga hit. Längtar så efter att de ska komma, lilla Tilde och hennes mamma. Pappa Jimmie får väl låna ut dem minst en vecka...även om det säkert känns svårt att vara utan sitt lilla gull - men tänk på mig som får se henne så sällan!


Kommentarer
Postat av: Aina Fröjd

Trodde att det var en duvhök, men tittade i min fågelbok och är ganska säker på att det är en sparvhök.

2010-02-05 @ 13:24:15
Postat av: Pernilla

Fåglar är inte mitt område. Kan inte se skillnad på en gulmes och en sparv. Men jag klarar mig en då. Du kunde ha fått låna Nike, han hade skrämt iväg höken. Galen hund som gillar/ogillar fåglar. Dessvärre håller han rent helt och hållet runt grannens fågelbord som står precis vid staketet. Men fåglar brukar komma tillbaka när lugnet lagt sig.

/P

Postat av: Marie

Hoppas ni får en härlig vecka mormor, mor och barn.

Kram Marie

2010-02-05 @ 16:03:21
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Maken är säker och säger att det är en sparvhök. Då får vi väl tro honom, kanske???

2010-02-05 @ 20:49:04
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback