Velpottan

Jag velar och ingen tycks kunna ge mig något råd… Hade bestämt mig för att åka in i går morse men då slog det mig att jag aldrig läst biverkningar för nya hormontabletten som de började ge mig på sjukhuset och därav blev det inte riktigt ordning som jag faktiskt brukar ha på såna saker.

Jag läste och läste och av typ 20 olika biverkningar från vanliga till ovanliga hade jag väl 14… Bland annat kunde man få feber och hög feber! Då kröp jag ner i sängen igen och drog täcket över huvudet! Man vill ju inte åka in där i onödan och speciellt när läkaren inte alls reagerar på alla mina symtom, som jag i och för sig tycker är märkligt. Det är ingen ovanlig tablett jag fått så för henne borde biverkningarna vara vanliga eller i alla fall inte ovanliga. Man blir ju orolig när man går med 39 grader i nästan en vecka…eller det är den tiden jag tagit den. Tidigare hade jag heller ingen ork så det troliga är att den hoppat mellan 37,5-39,2 under hela tiden jag varit hemma.

Lungan känns som tidigare, det är trögt med andningen men ingen kvävande känsla om jag sitter och lägger mig försiktigt. För störtar jag bara omkull i plan säng utan hög kudde då blir det väldigt jobbigt…eller det går inte. För mig tyder det på vätska, men hur mycket är det ingen som vet. Så nu har vi bestämt att skulle febern gå upp över 39,5 då åker vi till akuten eller om jag får väldigt svårt med andningen.

 Jag har så mycket jag vill göra och så orkar jag inget, jätte irriterande. I morgon ska jag sy lakan till Linas babykorg, det har nu legat här och samlat damm ända sedan Maja och Fredrik var hemma. Sedan skulle jag städa lekstugan så den är lekbar, inte bara står där för inget. Rolf tycker det är jätte bra att ha trädgårdsmöbler där på vinter...det finns andra ställen tycker jag.

Sedan ville jag slipa dörrar och måla dem, alla dörrar i undervåningen….gissa hur det kommer att gå med den idén?? Det blir nog bara pannkaka om inte Rolf gör något också. Fast han ska träna hundar nu för kommande prov och det går nog före dörrarna. Jag vill ju att ALLT ska ske…inte sitta och lata sig. Jag som inte ens orkar sitta utan ligger!

 Men i morgon är det lördag och marknad i Havdhem. Vi får se om jag kan orka mig ut, fast det är tveksamt ens med rullstol…faktiskt. Feber och ork får avgöra! Men Monas goda tomater är slut IGEN...så vi behöver köpa lite. Jag äter dem som godis, det är ofta det enda jag vill äta. Vi kan ju inte räkna med att få hela tiden, man vill ju inte vara en gam....eller vad det heter! Nu sova...hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Tina/Kattis

Att du har feber och att det kanske är av biverkningarna, så kanske det är....... men jag tycker ändå att dom kunde kosta på dig ett stick i fingret och kolla CRP, vilket man ser om man har en infektion på gång! Jag blir så j-----vla förbannad att sjukvården tar så himla förgivet att detta är biverkningarna. Det kanske är så, men om dom missar något så hinner du ju bli sämre i en infektion om det skulle vara så och du har inte råd med att försämra ditt immunförsvar!! Ett stick i fingret tar inte så lång tid och inte heller en snabb koll av dig som person med att lyssna med stetoskop.



Vad gör sjukvården för människan egentligen????? Själv jobbar man där i över 20år och skall det vara så svårt att vara mänsklig och förstående!! Man bara undrar hur dom tänker inom vården och jag har alltid efterlyst samarbete över gränser mellan instanser inom vården, jag har slagits för patienter och deras rättigheter!!!



Jag tycker du skall stanna hemma, även om jag vet att marknaden låter och verkar lockande, men om du nu har haft feber i över en vecka så får du hushålla med dina resurser, FAST å andra sidan så tycker jag att kanske en snabbis på marknaden kanske skulle vara kul för dig, få lufta dig lite och slippa husets väggar ett tag, det kan jag en gott att få komma ut och lufta sig lite, men bara lite ;)



Hoppas febern ger vika nu och att du kan få njuta lite av helgen och att du kommer på en snabbis till marknaden ( antar att du vill se allt på marknaden och det grundligt :)) det skulle jag vilja och bara njuta av marknaden!!



Många kramar till dig från mig Tina/Kattis



P.S det är bara för dig, Lina och Maja som jag fortfarande heter Kattis och jag låter det vara så för ER skull fniss D.S




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback