Något nytt varje dag

Inget nytt här, allt snurrar runt som vanligt…. Huvudet uppåt och fötterna nere så då är väl det mesta okej!

Jag har min vanliga temp som hoppar mellan 37,5-39 på kvällen eller ibland bara 38,5. Jag orkar inget eller nästan inget. För idag har jag faktiskt gjort en ”långpannekaka”, den med hjärtan på. Den blev ovanligt kladdig…och många tycker kladdigt = gott så då går den nog att bjuda på också om det kommer någon.

Som sagt så orkar jag inte så mycket men idag orkade jag med besök av en av granntjejerna och det var väldigt trevlig. Vi satt och pratade i köket i 2 ½ timme, det gick bra MEN det ska jag nog inte göra fler gånger …alltså så länge i den soffan. Fick så fruktansvärt ont i skuldrorna senare på kvällen. Förstod inte först varför, men sedan kom jag på det  och ja…det var ju inte så konstigt. Hårt mot hårt även om jag hade kuddar bakom så låg väl just mina ”vingar” mot träet i soffan. Man lär sig något nytt varje dag brukar de säga!

Nu ska jag lägga mig och vila min ömma kropp, för en gångs skull i tid. Brukar alltid missa det tidigare sömntåget och så får jag sitta och vänta på det som går efter 01.00…det blir segt på morgonen. Men inte idag, jag har tack vare Mona lärt mig spela in det jag vill på "Boxern" så nu behöver jag inte sitta och vänta på det jag vill se. Robert han i reklamen ni vet…jag hade inget tålamod med hans broschyr och inte kom han personligen hit så TACK Mona för att du gjorde det i stället!


Jag orkade aldrig med någon marknad men fick ändå njuta av "Havdhemsspecial" - Kroppkakor...även det Mona! Hon hade rullat över 100 st och sedan försåg hon oss med varsin portion...mm.m..m supergottigt!!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Woow, underbara Mona! 100 st!!! Jag har inte rullat en enda i hela mitt liv, kommer nog inte rulla några heller. Tillhör inte min favoritmat, jag vet att jag är udda och kräsen.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback