Äntligen är jag mormor!!

Å va jag har drömt om detta och tittat avundsjukt på alla andra som blivit både det ena och andra. Men nu har vi en alldeles egen liten Tilde Sofia Johansson ...troligen. Det är väl inte hundra ännu men det ser ut att passa på lilla Mini som de kallat henne hittills. Hon föddes 16/9 kl.13.24 vikt 3960 g så hon var ingen liten fröken. Hon är världens vackraste så klart!! Men jag ska be föräldrarna om en bild som är ok att få lägga ut här.

Just nu sitter jag här med drygt 39 i temp fast jag ska vara feberfri.... äter en stark antibiotika och har fått dropp ända tills i går middag när jag fick åka hem - ÄNTLIGEN. Men om jag fick feber skulle jag höra av mig igen, jag får se hur det är i morgon, kanske är något tillfälligt....hoppas kan man ju alltid. Jag vill inte in igen, jag vill vara hemma och bli frisk från denna lungsäcksinflammation. De har sprutat in antibiotika direkt i lungsäcken via dränet jag haft sittande för att tömma den på vätskan som hela tiden nybildas.

Har jag feber i morgon måste jag nog in igen... men har jag tur(vilket inte hör till mina vanor)så har det gått ner och är borta så som på sjukhuset. Där var jag feberfri i 3 dagar innan jag fick löfte om att få åka hem. Jag vill bli frisk så jag kan få komma ner till Skåne och se lilla Tilde. Sedan skulle jag ju sy lakan till korgen men det blev bara en uppsättning...fast jag tror de använder filt mest ännu i alla fall.

Nej nu orkar jag inte sitta här längre. Håll tummarna för att jag ska klara detta och inte behöva åka in igen!!!!


Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Grattis mormor!!! (och morfar också föressten).

Hälsa så gott till föräldrarna och den lilla.



Kram från Siv!

Postat av: Barbro

Grattulerar till lila Tilde, min systers dotters barn heter Tilda. Tilda är en liten rödhårig argbigga.

Lycka till med tösen!

Kramar från Barbro

2009-09-20 @ 00:12:51
Postat av: Birgitta

förstår att du längtar till att få träffa den lilla. Jag vet! Men inte tänker ni väl åka bort nu när vi kommer ner en vecka. Typiskt!!!! Hälsningar från en mormor/farmor

2009-09-20 @ 08:49:25
URL: http://www.kamelens.se/blog/
Postat av: Lisen Lundström

Grattis Mormor och Morfar, så avis jag blir vill också ha barnbarn

Krya på dej hjärtat

KRAM

2009-09-20 @ 13:35:13
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Pernilla Å

Hoppas verkligen att du får komma iväg snart till Skåne och den lilla.

Grattis, grattis!!

/P

2009-09-21 @ 08:36:50
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Kitty

Massa Grattis till mormor och morfar! :D Håller tummarna för att du är hemma och är feberfri! Massa kramar på er!

2009-09-21 @ 09:46:51
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Karin Nylandder

Jättegrattis till mormor och morfar. Den titlen slår många andra, eller hur!!!



Karin

2009-09-21 @ 11:26:03
Postat av: Mariell

Grattis till mormor och morfar från oss i Stenkumla också!



Hälsa den lyckliga familjen! :)



Kramar till dig, Rolf och den lilla+ föräldrar, som sagt fårn oss i Stenkumla

2009-09-21 @ 23:04:59
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com
Postat av: Marie

Även jag vill gratulera till att ni nu blivit stolta morföräldrar. Vilken lycka!

Kram

Marie

2009-09-21 @ 23:47:39
URL: http://eirams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback