Vad händer??

Ja nu har jag varit hemma i 5 dagar och redan i fredags började febern komma smygande... Den har inte gått över 37,8 på morgonen och inte över 38,5 på kvällen men jag vet ju vilka gränser de har på sjukhuset för vad som är feber. Jag skulle ringa så fort jag ev.fick tillbaka febern...men jag har hoppats att det skulle vända men idag ringde jag för säkerhets skull och de sa att går det upp mot 39 så ska jag in igen men annars kunde det vänta tills på onsdag när jag ändå ska på koll.

Har känts så lätt att röra sig och andningen har också varit lätt men även där börjar det smyga sig på en känsla av andfåddhet. Det känns så jobbigt, vill vara friskt...eller ja så frisk man kan vara, som det kändes i sommar. Jag vill kunna orka göra saker som nu i lördags orkade jag åka med upp till Hemse där jag var in på en liten affär och sedan väntade jag i bilen medan Rolf fick handla mat och lite annat gott. Men sedan var jag med en vända in på Husbehovet...Granngården menar jag och köpte lördagsgodisben till hundarna.

Sedan var jag med och petade lite i pelargoniorna som skulle tas in för vinterförvaring men SEN var jag helt slut. Men så glad att jag orkade med allt detta från att inte orkat hälla upp en tallrik fil och flingor...sen svimfärdig av orkeslöshet. Sedan i söndags åkte vi en tur till Verdus Veranda som har lite mysiga inredningssaker från England, Frankrike och andra delar av världen. Mycket vackert men tyvärr rätt dyrt på grund av att det inte finns några massor av sakerna. Men vi köpte ljus för de brinner så jättefint och länge...de är inte dyra! Några fina glaskulor...inte kulor men ändå som vi ska hänga i fönstret till jul och... ja, något mer som jag glömt.

Men innan vi åkte kom Ingrid som har Gutta med en kartong fylld med bakelser! Det var supergott, tänkte jag skulle ta kort på dem men kameran låg uppe och vi var för sugna, så de hamnade i magen innan kameran kom fram. Å...det är nästan så jag börjar dregla när jag tänker på hur gott det var.... De var från Bullboden i Klintehamn och det var rediga stora bitar så de var perfekta att dela på mitten ...fast Rolf får alltid lite större för jag vet att jag inte kommer orka äta upp. Fick smaka alla sorter!

Men idag har vi inga bakelser utan det får bli en kockosboll till kaffet i stället. Jag är glad att jag har fått matlusten tillbaka och att det går att få i sig en lite normal portion. Det har varit så dåligt med ätförmågan, det har bara inte gått vilket har märkts på hullet men nu går det väl snabbt åter till välfyllda byxor. Fast med tanke på hur kroppen känns så är jag väl snart tillbaka i eländet igen, men jag tänker njuta av allt gått så länge det går att få i sig. Det har jag lärt mig av denna sjukdom att det gäller att leva medan man kan och orkar. Vill jag har något gott att äta hur onyttigt det än är så skiter jag i det och det tänker jag fortsätta med. Så nu är det kaffedags!


Kommentarer
Postat av: Karin Nylander

Ja, de där extra kilona kan vara bra att ha. På söndag ska jag och Alexandra läggas in på Sahlgrenska i Göteborg. A ska genomgå en scoliosoperation (steloperera alla ryggkoterna). Så nu ska vi känna på sjukhuslivet... och maten... som sagt vad, det är bra att ha de där extra, fast A är ju smal som en tråd. Nej jag får nog ta hem lite bakelser, man lever bara en gång!

Kram från Halland och Karin

2009-10-20 @ 08:09:48
Postat av: Birgitta

spara några kokosbollar tills jag kommer ner i nästa vecka, eller är de slut redan. I så fall så går jag införbi bagarn och köper något extra kaloririkt till oss :)

Postat av: Marie Lu

Här kommer en hälsning från ett mycket råkallt, dimmigt Eskilstuna. Jobbat två nätter i helgen... i detta förädiska väglag som ändrade sig på en halvtimme från fast väglag till isbana. Så ni som färdas på våra vägar. Kör försiktigt och med vett!

Skönt att du kan andas igen och att smaken är tillbaka men den där temperaturen i din kropp skulle jag vilja ge en smocka ;)

Hoppas du får en skapligt bra dag i dag..kram Marie

2009-10-20 @ 08:19:18
Postat av: Pernilla Å

Mmmm kan föreställa mig hur gott det smakade! Här äter vi bara "mellis macka" till fikat nu för tiden. Men det är nyttigt och jag hoppas det för med sig att jag också kan få mer plats i byxorna. Kan inte förstå att det aldrig ska vara BRA! En klagar på att gå upp i vikt en annan på att gå ner. Men jag vill NER! (fast äta bakelser vill jag också!)

/P

2009-10-20 @ 13:14:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback