Äntligen!

Nu är jag äntligen feberfri och hemma igen! Det var så härligt att få sova i sin egen säng, tänka va lite kan vara värt mycket. Rolf hämtade mig efter 6 dagar på Infektionsavdelningen IGEN! All personal som kom in sa -NEJ är du nu här igen! Till och med städerskan sa -När jag såg slangen på golvet och de svarta byxorna tänkte jag -är hon nu här igen! Ja det var jag...tror inte det var för att jag är speciellt besvärlig de sa så utan mer för att de tycker att jag har sådan fruktansvärd otur...säger de i alla fall.

 

Det är nog ingen avdelning där folk brukar åka ut och in som jag gjort, verkar inte så i alla fall. Har nu träffat alla läkare utom en som är barnledig. De är väl 6-7 st. och alla lika trevliga fast jag har en favorit och det är Sven! Han hade hand om mig på slutet denna gång, är så lätt att prata med, mjuk och omtänksam. Han sa till mig att får du feber igen så ringer du direkt hit till avdelningen och han fixar och ordnar med allt så det ska bli så lätt som möjligt och det är sååå skönt!

När man inte orkar så mycket tar man tacksamt emot all hjälp man kan få. Det hade jag så svårt med förut men det är något som jag tvingats bortse från och numera säger jag Ja tack till i stort sett allt som kan göra det enklare för mig själv. Jag har alltid velat ha koll på allt och haft väldigt svårt att släppa taget vad det än har handlat om. Jag tillhör dem som tror att allt måste göras på ett vist sätt och blir det då inte så ...ja då rasar världen. MEN nu har jag sett att det faktiskt fungerar ändå, även med damm i hörnorna...och köpkakor på bordet...fast det bär i mot. Men när man inte orkar är det bättre än inget alls.

Ja vad har de då gjort denna gång? Jo lagt in ett tjockt dränage in i lungsäcken på min sjuka lunga. Sedan kopplas det en slang till en låda(min Saharaväska) det gör att vätskan i lungan dras ut i lådan. En sådan här vätskefylld lungsäck bildar små väggar inne i lungsäcken för att behålla allt så svåråtkomligt som möjligt(kroppen är väldigt påhittig). Därför sprutar de in ett medel som löser upp dessa väggar och denna gång gav de mig dubbel dos i 2 omgångar och sedan när röntgen visade att det var nästan tomt(helt går inte att få det)så sprutade de penicillin rakt in i lungsäcken. Detta gjorde de 2 gånger och sedan fick pumpen gå i 1 dygn efter för att se att det inte fanns mer att få ut. Febern försvann på en gång när de sprutat in penicillin så då förstod vi de hittat rätt och det kändes så skönt.

 

Så nu hoppas jag det ska gå att få bort hela infektionen med hjälp av pillren jag äter och ätit sedan jag kom in. Ska på återbesök om en vecka och då får vi se om det håller sig eller om det fyllt på mycket igen. De har väl totalt på en dryg månad tömt 8-9 liter...kanske mer. Men vi hoppas att det är infektionen som gjort det så aggressivt och inte cancern i sig. Men det visar sig om en vecka!

Nu ska jag få kaffe och cocosboll!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Skönt att du är hemma, jag håller tummarna för infektionen ger sej.



Kramar

Elisabeth och Ingeborg

Postat av: Cristel

Välkommen hem U-B vad skönt att du nu är hemma. Nu håller vi alla tummar att du får vara hemma länge.

Kramar i massor från Cristel o Spike

2009-10-15 @ 20:59:32
Postat av: Kitty

Har saknat dig ;) Om man nu kan sakna någon för att dom inte är hemma, så där 40mil bort ;) Skönt att veta att du är hemma iaf! Massa kramar från prinsen och mig (A)

2009-10-15 @ 21:50:39
Postat av: Tina/Kattis

Underbart att Du har fått kommit hem och att Du är feberfri!!!! Härligt!!!

Ja, som du säger så är det bättre med köptans kakor och lite dammtussar än att du går och sliter ut dig, bättre att njuta istället med dina vänner som kommer på besök!!



Sköt om Dig!



Kram Tina/Kattis

2009-10-16 @ 08:01:03
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Marianne Clémentz

Härligt med goda nyheter!! Hoppas nu att det håller i sig så att du kan åka och hålla i barnbarnet, eller har de varit hos dig kanske. Hur som helst, håller tummarna. Kram Marianne

2009-10-16 @ 14:19:54
Postat av: Marie Lu

Tummen upp!!! =)

2009-10-17 @ 10:11:25
Postat av: Barbro

Hoppas allt håller sig lugnt en stund nu så du får tid återvinna kraften.

Tänker på vilken stark och modig tjej du måste va. Njut av den vackra och mysiga hösten.

Kramar från barndomskamraten.

2009-10-17 @ 15:23:45
Postat av: Lisen Lundström

Håller tummar och tår att allt är väl med er på ön.

Åker till Gotland på fredag och skall vara nere några dagar, skulle vara roligt att ses om du orkar

Kram

2009-10-19 @ 19:35:15
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback