Härligt

Härligt och jätte skönt svar fick vi av läkaren igår! Det var så skönt och jag kände mig helt konstig, tom...overklighet... man vet inte hur man ska hantera ett svar som är helt annat än det man trott man ska få. Natten innan kunde jag inte sova något vidare, det var mycket gråt och ångest. Det är så konstigt hur man fungerar, på dagarna är det så lätt att vara stark och duktig. Man kan hålla jobbiga saker i från sig men när natten kommer så smyger sig alla jobbiga saker fram och plågar hjärnan med en massa jobbiga saker. Små saker som man på dagen inte reagerar på blir till ett jätteproblem i mörkret.

Jag kändes som jag inte förstod varför jag var så deppig och varför det var så jobbigt. Men samtidigt bara skvalade tårarna fram.... Vissa saker är bara för mycket och för stort MEN bara då på natten! När jag tänkte på samma sak på morgonen så fattade jag inte varför det varit så hemskt på natten?!

I går satt jag här i soffan och somnade för jag var trött efter en sömnlös natt och idag sitter jag här och somnar för att jag är avslappnad-antar jag. Tur datorn inte åkt i golvet!

Får nog ta och sätta på kaffe snart så jag vaknar.

Tillbaka till svaret jag fick! Allt såg bra ut på röntgen och inget hade förändrats sedan förra röntgenundersökningen. Det var till och med så att vätskan i lungan hade minskat lite och det fanns inga tumörer i levern. Jag var så öm över magen senast onkologen kändet på mig.  Det gjode nog henne lite orolig över att det kanske hänt något med levern även om blodproverna inte visade på något. Men nu vet vi att det är okej och inte heller det som växer på urinledaren hade ökat så jag har mycket att vara glad över denna gång. Men så klar har allt detta legat och pyrt som oro i huvudet på mig. Även om det är omedvetet så finns det där och påverkar orken. 
Prover togs igår men dem utgår vi väl i från att de är bra...det kan inte vara något fel när allt ser och känns rätt bra. Kan väl inte skriva BRA för det är det ju inte om man jämför med någon som är frisk. Jag jämför med förra året och ser då hur mycket mer jag orkade då än nu men eftersom man anpassar sig hela tiden till det läge som är så ...ja då känns det rätt bra.  

Inte konstigt att jag är trött idag med tanke på all oro som lyfts bort, men nu måste jag ha kaffe för det går inte att vara vaken jag bara somnar hela tiden...........

 

Kommentarer
Postat av: Kitty

Underbart skönt att höra!! :) Nu får du ta igen förlorad nattsömn och dricka lite mer kaffe än vanligt de vakna timmarna! ;) Kramar!

2009-11-17 @ 13:58:26
Postat av: Mariell

Det är så skönt att höra att det inte bara blir sämmre! Att du får positiva svar ibland känns ju underbart:)

Mycket oro lämnar mig också nu när jag läser att det inte blivet sämmre i alla fall! :)



Jag skulle så gärna vilja komma och hälsa på dig, men nu är jag åter igen förkyld...

Jag vill ju inte riskera något och därför har jag inte varit ute när jag var frisk heller, det kan ju vara något jag bär på som inte jag känner av men som jag säkert skulle ha lämnat hos dig...



Men det är skönt att i alla fall ha dig på bloggen:)



Kram från Mariell,

mamma, pappa och hundaran hälsar också och skickar några kramar dom med:)

Postat av: cristel

skönt för dej att äntligen få ett svar som var posetivt. Du har haft nog med allt neg. Du det är mörkret på nätterna som gör alla spöken och hindrar en från välbehövlig sömn. Men vila så mycket du kan även dagtid,Det behöver din kropp.

Sköt om dej och kramar i massor från Spike och mej

2009-11-17 @ 18:30:21
Postat av: Lisen Lundström

HURRA HURRA HURRA som jag tänkt på dej i dag, SÅ SKÖNT ATT HÖRA

Kram på dej hjärtat

Lisen

2009-11-17 @ 20:48:50
Postat av: Anna-Greta

Brukar läsa här då och då. Beundrar din kämparglöd, gläds med dig att du fick så bra besked.

Kram

2009-11-17 @ 22:26:53
URL: http://www.pomberlys.se
Postat av: Marie Lu

Tummen upp! :) Det är toppen att få höra att svaret var ok :) Skönt för dig!

Så nu kanske även John Blund kan infinna sig hos dig som hos oss andra ;)

Var rädd om dig!

Många kramar Marie

2009-11-18 @ 05:06:12
Postat av: Carina

Vad skönt att höra! Du vet säkert att vi alla tänker jättemycket på dig och gläds med dig och är ledsna med dig. Visst är det svårt med nätter! Allt blir så jättestort och oöverstigligt då. Dessutom är ju natten så lång! Numera är det ju mörkt länge också. Vila dig nu så mycket du kan. Kanske är det lilla Tilde som fått dig att må bättre? Brukar vara så. Kramisar!!

2009-11-18 @ 15:03:40
Postat av: Carina

Vad skönt att höra! Du vet säkert att vi alla tänker jättemycket på dig och gläds med dig och är ledsna med dig. Visst är det svårt med nätter! Allt blir så jättestort och oöverstigligt då. Dessutom är ju natten så lång! Numera är det ju mörkt länge också. Vila dig nu så mycket du kan. Kanske är det lilla Tilde som fått dig att må bättre? Brukar vara så. Kramisar!!

2009-11-18 @ 15:04:45
Postat av: Carina

Nej, jag har inte börjat stamma, tryckte förmodligen två gånger på knappen för jag tyckte att det gick för sakta. Har tatuerat mig på båda armarna eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken bild jag ville ha.

2009-11-18 @ 15:07:03
Postat av: Marianne Clémentz

HÄrliga nyheter, det måste kännas underbart att få ett sådant svar när du har oroat dig så! Nu kan du börja julmysa eller i alla fall adventsmys nästa helg. Det piggar upp i mörkret som råder,man går som i dvala hela tiden.

2009-11-22 @ 20:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback