Äntligen är de här!

Nu har äntligen världens vackraste barnbarn kommit = Tilde 5 veckor idag! Dessutom har datorn anlänt och det är inte så dumt det heller. Men när man ska välja så är det inte så svårt= Tilde så klart.

Just nu är föräldrarna ute med hundarna på en liten kvällsrunda, de fick inget ordentligt idag för de kom när det var eftermiddag och sedan när Rolf kom ville han ju se på barnbarnet och...ja då blev det inte... Men i morgon ska de få ordentligt och i går var de med Susanne på en ordentlig långpromenad.  Så jag tror inte det är allt för synd om dem. Bonnie är som en igel ¨på Tilde och tycker nog att de borde byta blöja lite oftare...hon försöker putta bort byxorna men det går ju inte. Hon är ju en riktig supermamma själv när hon haft valpar och tycker väl att det ska hållas rent och torrt här också, detta fusk med blöja fattar hon nog inte.

Jag ska nog ta ett kort på lillan medan hon ligger och sover så mysigt i soffan. Det är så härligt och lillan blir så mycket verkligare när hon äntligen är här! Jag har inte riktigt kunnat förstå detta med att jag är mormor men NU är det på riktigt. Nu ska jag ta fram kameran, den ska slitas på dessa dagar så jag har något att titta på sedan.

I morgon ska vi till sjukhuset på "storrönten" med mig och sedan var det meningen vi skulle överraska gammelfarmor med Tilde i morgonkväll men nu är hon förkyld och riktigt ordentligt så det blir inget besök för henne! Både jag och Tilde är väldigt rädda för att smittas av en förlynlig...inte bra när man har svårt med andningen. NU kamera!


Kommentarer
Postat av: Kitty och Texas

guuuuud så mysigt med bebis!! Kram på er allihop!!

Postat av: Tina

Så UNDERBART härligt för DIG att få ha ditt barnbarn i din famn och få "nussa" lite på barnet :D



Ja passa på och njut för fulla muggar nu:)

Så ljuvligt härligt!!!



Läste i en blogg om gotlandslavemang= det är ett hopkok av 1 liter mjölk och 1 dl sirap, värm till 38 grader och därefter ges i baken, inte visste jag som har jobbat inom vården i så många år att Ni hade ett eget recept, men Ni gotlänningar har alltid något bra knep på det mesta;)



Hälsan den lyckliga morfar också!!!



Kram Tina

2009-11-04 @ 22:15:48
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja jag förstår att du nu njuuuuuuter så mycket som det bara går och det är dej väl unnt!

Kram

Marie

2009-11-05 @ 12:57:22
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Mariell

Å, vad glad jag blir att du äntligen får träffa henne!

Jag som har lidit så med dig och undrat när du skulle orka åka och träffa henne!

Å nu är hon där hos dig! Jag blir alldeles lycklig!



krama henne lite försiktigt fårn mig och hälsa hennes mamma så JÄTTE mycket från oss.

Du måste naturligt vis hälsa den stolta pappan och morfarn också! :)



Kramar till er alla från oss i Stenkumla

2009-11-05 @ 14:59:45
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com
Postat av: Siv Ödlund

Härligt att Tilde kommit på besök!

Passa nu på att njuta riktigt ordentligt av henne,

Ser fram emot att få se nya bilder på det lilla undret så småningom.



Kram från Siv!

2009-11-06 @ 07:39:25
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Marianne Clémentz

Åh vad härligt att du får träffa henne nu.Snusa nu på henne hela tiden. Bebisar lukar ju så gudomligt gott. Njut av varje sekund!!

2009-11-06 @ 08:23:26
Postat av: Marie Gahnström

Oj så underbart det känns i hela kroppen, har längtat efter att få läsa detta att du får mysa med ditt barnbarn. Njut så mycket du kan. Grattis mormor och morfar med givetvis, hälsa Lina och hennes kille. kram från Marie

2009-11-06 @ 17:36:00
Postat av: Lisen Lundström

pussa lilla skruttan från oss alla här nere i Skåne, Gud så avis jag är, vill också ha barnbarn

Kramen Lisen

2009-11-07 @ 22:21:52
Postat av: Pernilla Å

Åhh så underbart för dej och Morfar. Väntar med spänning på bilder. Många och långa kramar till Lina. Ja, pappa också så klart.

/P

2009-11-08 @ 08:06:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback