Tisdagkväll

Jag har inte somnat...eller vad man nu kan tänka sig att jag gör?! Nog för att jag sover rätt mycket men inte alltid. I går var jag till lasarettet och träffade en ny trevlig Onkolog som hade trevliga saker att säga! Jag blir lika lättad varje gång, för på något vis tänker man att det närmar sig...och det gör det ju men på samma gång så inser man att hoppet finns att det kan hålla rätt länge om man har tur. Nu brukar ju inte "tur" vara min grej precis men man kan alltid hoppas och det lär ju vara det sista som människan överger...hoppet alltså. Så nu är det lugnt i ungefär 3 månader till, han tyckte jag skulle kollas en gång till innan sommaren men nu vågar jag slappna av ett tag - så skönt!!

Idag har jag blivit bjuden på kondis av två av mina vänner. Det var jättemysigt att få åka iväg och göra en liten utflykt samt få prata om ditt och datt. Hoppas det blir fler gånger!

Brukar ni se på Lyxfällan på kanal3?? Jag fattar inte vad de håller på med. Folk som har dubbelt och ofta mer än så mer än vad vi har i inkomst.(vilket inte krävs så mycket för att få)klarar inte av att betala sina räkningar och många av dem har inte barn, inte hus eller lägenhet, de har inte ens köpt saker utan de äger inget...pengarna har bara gått till mat, kläder, uteliv och taxiresor. Det är helt sanslöst vilken dålig koll de har, jag kan bli så irriterad i bland - ändå fortsätter jag att titta. Sedan belönas de med utlandsresor och annat för att de är så duktiga och ändrar sitt ekonomiska tänkande på en månad ....fast det handlar väl egentligen om att de får betalt för att de "hänger" ut sig för hela svenska folket. Jag förstår inte att man vill stå med rumpan bar inför tv-kamerorna. För de blottar verkligen sig helt och hållet....gör folk vad som helst för att få vara med i tv?? Är det de omtalade 15 min av kändisskap det handlar om?!  

Hur som så hoppas jag vi kommer kunna betala räkningarna annars får vi väl anmäla oss till något "hjälpprogram"...det finns ju städvarianten också...jag vet inte vilket som är värst. På något vis tror jag hellre jag skulle visa upp min ekonomi än att visa att jag bor som ett svin....eller ja svin ska vi väl inte blanda in i det hela för de har rent om man ser till förmåga. Nog för att jag genom åren fått höra om både det ena och det andra av Rolf men på något vis vill man inte tro att det är sant. Har ni inte sett ett sådant "städprogram" så ta en titt, det är helt otroligt vad äckligt folk kan ha. Nog för att det är både dammigt, skulle behöva torkas av både här och där på väggar och luckor men inte så som de på tv har det....jag tror aldrig jag varit i ett sådant hem. Fast det finns ju "hund och hästmänniskor" som inte prioriterar städningen framför annat om man säger så och det är ju upp till var och en att ha som man vill. Ofta har jag fått höra - Såg du va skitigt det var?? Nej svarar jag så gott som alltid för det var inte det jag var där för att titta på.

Hemma hos andra är det inte det jag ser efter utan det handlar om att känna sig välkommen eller inte. Ett hem som är "varmt och hemtrevligt" att komma in i där ser jag inget men kommer jag dit där man inte känner sig välkommen eller där det inte är just hemtrevligt ....ja där ser man kanske mer. Folk ursäktar sig för att de har rörigt men va fasen jag är inte där för att städa...och ja vill de ha hjälp så kan jag väl ställa upp för av någon konstig anledning tycker jag det är rätt okej så länge det inte handlar om STORSTÄDNING á la´ svärmor för då blir jag både stressad och får huvudvärk. Då ska nämligen ALLT städas, väggar, tavlor, böcker....ALLT och visst det behövs ibland....typ vart 10 år eller så....när man möblerar om. Tänk om man kunde ha en städare som kom hem och gjorde just en sådan storstädning en gång om året. Men jag vet inte om jag skulle vilja ha främmande människor som plockade i mina saker....nej det får nog bli som vanligt = en sväng med dammsugaren, torka av golven(vilket det behövs eller inte....vilket tror ni med 4 hundar i huset?!)och så viftar men med dammtrasan lite snyggt, så hokuspokus så är allt dammet borta! Sätter man sedan en vas med blommor på bordet så är det de som alla tittar på och inte på det "andra"...det som jag inte orkar bry mig om.

Man kan alltid göra en sk. Ulla-Brittastädning! (man stoppar allt i kassar och så trycker man in  det i garderober, enkelt och effektivt! Man får välstädat på bara några minuter...sedan får man bara hoppas att ingen råkar öppna ett skåp....


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-01 @ 19:36:00
Postat av: Lillemor

"Ulla-Brittastädningen" är helt perfekt att ta till. Som djurägare kan man inte prioritera städning, då skulle man förmodligen få nrevsammanbrott!

Ha det bra och njut av solen och hundarna oavsett om de är "skitiga" eller rena!

2009-04-01 @ 19:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback