Söndagkväll

Fasen vad ont det kan vara...man känner inte att man klarar av något, jag får bara ont av allt. Anledningen att det är värre är att jag var i stan i fredags och hade jättetrevligt tillsammans med Susanne. Jag hade en önskelista med vad jag ville göra och de flesta ställen jag ville gå till fixade vi faktiskt. Till slut visste jag nog inte vad jag hette men tack vare att Susanne var med och påminde mig om diverse så gick det.


Men när vi var på Ica Maxi stod hjärnan på typ 0... och den kupong jag fått av Maxi när jag fyllde år med en gratis Prinsesstårta och en tårtkniv ... ja den var glömd av mig men inte av S så hon erbjöd sig att gå in igen och hämta den så till och med det kom med hem! Väldigt snällt av Ica Maxi att ge bort detta till ett värde av 155 kr. Gör alla Ica så här i vårt långa land? Skulle vara kul att höra, oväsentligt -ja jag vet men det var trevligt att få!  


I går hade vi trevligt besök från stan, C och R var här och hälsade på Stella och oss. De hade också sin nya husbil med sig så vi fick se den ....tänk att få ha en sådan, som att vara en snigel med sitt hem med sig....(Jag menar inte att de ÄR som sniglar utan bara liknelsen med sitt hus på ryggen) Jag blir lite avundsjuk....tänk va roligt att kunna åka var som helst och ha allt med sig. Vi har nu 5 nära vänner som skaffat sig husbilar, det är väldigt bra när man har hundar och vill åka på utställningar och andra tävlingar. Sedan är det så klart trevligt att bara ha med sig på semestern! Men vi skulle väl ha haft våran för 15 år sedan, nu orkar jag ju inte göra något fast i och för sig så skulle jag ju ha sängen med mig hela tiden.... Men var är pengarna....finns inte!


I dag kom L från Oskarshamn eller rättare sagt före detta, hon har flyttat ner till sin man i Skåneland. Så ni som brukade se henne vid båten kan sluta titta för hon har gett upp båtlivet mot ett nytt. Hennes trevliga söner var också med men utan sina hundar. Det var länge sedan vi sett Bruno och Elliot. De var oklippta men fina ändå och det är roligt att se orörda hundar ibland för då ser man hur pälsen ser ut och dessa var superfina. Matte skulle klippa dem men det är detta som många slåss mot...tidsbristen! Men vad gör det när man ser lyckliga glada hundar och dessutom när man hör hur bra dessa pojkar går tillsammans med barnens Rottishanar blir man ännu gladare.


Nu är det Beckfilmen....verkar vara ett blodigt avsnitt i kväll....


Kommentarer
Postat av: Mickan

Beck var jätte spännande igår, och väldigt väldigt sorglig. Satt med tårar i ögonen halva filmen! Ha de bra, Kram!

Postat av: Barbro

Husbil jodå varför inte, men för dyrt håller med. När ska man ha tid åka någonstans? Med dessa bensinpriser hur ska man ha råd? Nä någon sådan blir det nog inte! Skulle ju va det ultimata när man blir pensionär, om? Men då får man väll sälja huset. Moje och jag funderar mer på en motorcykel till hösten. Vi får se hur det blir? En sensommartur till Gotland på MC det skulle vara coolt, rosornas ö. Tar man tält med så funkar det om man nu orkar sova i tältet. Sist vi tältade så slutade det med att vi packade ihop efter en timme och sov i bilen ler trodde vi skulle blåsa bort. Kramar Barbro

PS Vi har också Beck som söndagsnöje. Hela svenska folket kanske. Nu ut med hunden på långtur!

2009-03-23 @ 09:18:40
Postat av: Kerstin

Jodå, jag fick också en Prinsesstårta av ICA när jag fyllde 50, så det är nog så överallt. Det är ju lite kul.

Husbil är UNDERBART!!! Med den åker vi på hundutställningar lite var stans.



Hälsningar från Filipstad

2009-03-23 @ 18:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback