Jag och Barbie

Nu är vi alltså 50 år jag och min kompis Barbie som jag alltid haft ett gott öga till. Hon har tydligen fastnat i en 27 årings kropp och det kan jag väl utan att överdriva passerat för länge, länge sedan. Hon har lyft sig och förstorat både här och där enligt experterna. Jag har bara låtit naturen och tyngdkraften härja vilt med min kropp...den har tagit över alltså inte jag...Nej,  jag är HELT oskyldig till hur jag ser ut och tänker inte be om ursäkt för det för jag gillar naturlighet!!
 
Detta är nog ingen riktig docka...eller så har de gjort en för nöjet att få se henne lite grå!?

Plastic is fantastic ....men inte på mig tror jag, fast visst skulle man kunna lyfta lite här och där... Det var en kvinna som sa till mig att hon hade lyft sina ögonlock för att hon började se dåligt och få huvudvärk... Hmm, vem vet jag kanske skulle slippa ha glasögon om jag tog bort lite skinn som hänger ner över ögonlocken eller?!?

Nej njuta av det goda som finns är min målsättning och köp en ny matta om det är det som lyfter livet där hemma. Så nu har jag beställt en matta och är den inte ok är det bara att skicka tillbaka, låter enkelt och tryggt. Vi får  väl se hur det ser ut när den ligger på plats. Spännande är det  - "köpa grisen i säcken".

Hur har jag mått denna dag? Jo trött, trött och ännu tröttare. Jag har pratat i telefon med delar av släkten och några vänner + Onkologen för att få mer piller samt redogöra hur jag mår. Jag berättade att jag "nog" har fått tillbaka ätförmågan till viss del och det för att jag försöker vila innan jag ska äta. Tror att det är tröttheten som gör mig illamånde...kanske, jag testar med det ett tag så får vi se om det håller i sig.

Jag kom aldrig ut något idag så det måste jag i morgon. Frisk luft är alltid uppiggande och samtidigt gör det att man blir trött på rätt sätt.  Men nu är det sovdags för länge sedan!



Här ser du bakelserna vi åt på födelsedagen på kondis - vårat speciella, kommer inte ihåg nu vad det heter...tror det börjar på O...nej men gammal känsla är det och väldigt mysigt. Vi har varit där alla gånger vi varit i Malmö utom när P och jag var där för en månad sedan...Pernilla vi får ta det nästa gång!
 
Efter att jag verkligen försökt för det var ju så vansinnigt god. - Passionsfrukt bakelse, å den var himmelskt god och ändå gick det inte.... nästan så man vill gråta men det är inget att göra åt. Hade jag fått den nu så gick det troligen att få ner den utan större problem.

Nu är jag för trött att läsa igenom vad jag skivit...gör det i morgon så kanske du fått något att skratta åt, för gråta vill jag inte att du ska göra.

Kommentarer
Postat av: Marie D

Härliga bilder på härliga bakelser! Gick dom inte att frystorka??!! Ha de så gott du kan kära vän

Kram från ett lärksjungande Sjuntorp

2009-03-10 @ 10:07:30
Postat av: Pernilla Å

Nej, något kondis hann vi inte med på blixt visiten i Malmö, men jag gick förbi stället på kvällsprommisen med Stella och Maja. Maja pekade ut det och berättade att du skulle bli lotsad dit på din födelsedag. Vi besöker det nästa gång.

/P

Postat av: Kitty

Man blir ju bara LITE gottesugen av de bilderna =) Men ibland smakar det ju inte ändå :( Något som alltid smakar i min mun är ju din banankaka, hehe, har aldrig ätit någon annan än din, jo föresten, jag gjorde en själv för ett tag sen när jag hade massa mogna bananer över men den blev bara hälften så god ;) Om de är valpar så kanske vi ska stanna ända tills på tisdagen då i maj :P Då kan jag vara kennelflicka i två dagar efter utställningen! :D Åh, LÄNGTAR!!

2009-03-10 @ 16:34:43
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: linn

vilka smaskiga bakelser! (:

2009-03-11 @ 19:03:37
URL: http://linnk.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hejsan Ulla-Britta, nu var det ett tag sedan jag skrev en kommentar, men jag måste erkänna att jag följer din blogg dagligen :).

Din vän barbie och du, ja du Ulla-britta, komihåg att du är finare än Barbie, för du är fin som du är och det ska du vara nöjd med! Hoppas annars att allt är okej med dig? Kram kram Mikaela!

2009-03-12 @ 21:30:17
URL: http://dottern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback