Fredag och kväll

En vanlig fredag med besök av sjukgymnasten. Hon tycker jag har ett väldigt inrutat liv men att det är bra att jag hittat ett bra  sätt att orka med min sjukdom och alla mediciner.  Det brukar de säga på sjukhuset också att det är bra att jag har hittat ett sätt som funkar för mig = sova några timmar på eftermiddagen - vilket jag tycker är skittråkigt eftersom det är då folk kan komma och hälsa på. MEN har vi bestämt att det ska komma besök så kan jag rätta in mig efter den tiden. Däremot om någon bara kommer och ringer på en eftermiddag så öppnar jag med största säkerhet inte för då sover jag min stenhårda sömn. Jag förstår inte själv hur hårt man kan sova, men på sjukhuset säger de bara att det är ett starkt bevis på att jag behöver sova. Skulle jag inte behöva sova skulle jag nog inte somna så fort jag lagt mig. Jag sätter alltid på en bokskiva men kommer oftast inte i håg något av den för jag har somna så fort jag lagt mig.  Så det är bara att acceptera både av mig själv och andra.
Till och med hundarna vet vad som gäller, de har lärt sig att Sally ska vara kvar i köket och de andra går med mig. Sally springer och sätter sig på sin säng och de andra går in i stora rummet där jag sover på dagtid. Sedan kommer Susanne och hämtar dem medan jag sover och jag hör ortast inte varken när hon kommer eller lämnar.

I går blev jag nockad av en liten fröken, rakt i pannan. Det gjorde fruktansvärt ont och jag har fortfarande ont idag. Det känns som som jag är svullen och det syns inget men känns som ett stort blåmärke. Hoppas bara inte det påverkar tumörerna som sitter där, jag blir alltid lite nojjig när det händer något sånt här.



I går fick jag min efterlängtade matta som jag köpt för pengar jag fått av släkten när jag fyllde år.  TACK!!
Det är så härligt och det blev så fint. Den var lite färggladare än jag trodde den skulle vara och först kände jag NEJ men när den kom ut på golvet så är den bara så härlig. Vi älskar den och även om man lätt fick skicka tillbaka för att få välja en annan så vill jag inte byta. Den är så härlig, det blev varmt och vackert.

Det är verkligen bra med ullmattor när man har hundar, de är så tåliga. TACK Lillemor som lärt mig älska äkta mattor! Det var när Du skulle köpa en och jag var med som längtan startade...jag har inte haft råd att köpa någon eller jag köpte en på IKEA för typ 10 år sedan och den har varit fantastisk men nu ville jag ha en klassisk typ av äkta matta. Eftersom vi inte har någon mattbutik här så valde vi att beställa från CarpetVista och deras hemsida kan man sitta hur länge som helst. Man får lära sig om olika typer av mattor och mycket annat som är bra att veta. Så vill ni frossa i mattor rekommenderar jag deras hemsida. Jag älskar att sitta där och kolla även om jag inte kan köpa någon mer just nu så vem vet det kanske kommer något fynd eller en "fläckig" som är nersatt mycket som kan duga i ett hundhem....så jag kommer nog att fortsätta även om jag är rätt nöjd just nu. Kan man bli "mattoman" så är jag nog det. Det är ju så att de inte tappar i värde som allt annat man köper och använder. Det gäller bara att man kan hålla tuggande valpar bort från dem!!
Nu är det dags för ett kvällsäpple och sedan ska jag sova. Rolf är på SSRK årsmöte - väldigt synd att de inte annonserat ut att det skulle vara föredrag av trevliga veterinären Lotta Persson, tror det hade lockat rätt många som nu inte valde att gå dit. Förstår inte att det ska vara så svårt att använda våra lokala tidningar...andra hundklubbar använder dem ofta men inte SSRK de lägger inte ens in det på sin egen hemsida. TRÅKIGT och dåligt för hur ska det då kunna nå ut till medlemmarna.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Mattan är snyggare i verkligheten. Jag som inte är nån mattoman tänker ändå gå in och kolla efter en lite mindre som kan passa här hos oss. Tack för tipset!

2009-03-14 @ 10:29:30
Postat av: linn

Aj att bli nockad rätt i huvudet är inte kul! Att i huvudtaget slå sig i huvudet eller ansiktet är väldigt obehagligt. För någon månad sedan blev jah nockad av en stor häst rätt på näsan så att jag började blöda och troligtvis fick hjärnskakning, sånt är inte kul. Hoppas att svullnaden och blåmärket går tillbaka snart. Mamma hälsar tillbaka!

Postat av: Pernilla

Det blev tyvärr inget flygplan i årsdagspresent men vi kan ju hoppas på att mattan är en flygande matta. Har du testat?

/P

2009-03-14 @ 16:19:04
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback