Det snöar, det snöar...

Fast det är inget man blir glad över fast lite för hundarna behövde inte duschas idag efter promenaden. Fast Sally tog ett dopp, eller snarare flera, man bara hörde hur hon flög och landade med ett stort plask. 

Jag smög runt ett varv på "Bingerundan" tillsammans med Kristina. Det var nästan så jag inte orkade runt men var ju tvungen att ta mig tillbaka till bilen. Det tar så lång stund att gå runt att hundarna hinner springa säkert 4 varv och det är skönt. Hade de smugit runt i min takt eller varit i koppel skulle det inte vara mycket till promenad för dem. Jag hoppas det är okej för hundarna de fick ju nästan 1 timme. De kanske får en sväng till när husse kommer om det slutat snöa och att han inte varit ute och jobbat hela dagen för då vill han nog inte gå ut igen. De är i alla fall väldigt nöjda efter min tur och har legat tillsammans med mig sovit i 3 timmar.  Men i morgon är det  som vanligt igen för då tar Susanne över och det är en himla tur för både mig och vovvar. För en dag till det skulle inte gå, det känns tydligt i min kropp. Nu väntar de på mat, den väntan börjar vid 15.30...då säger de "glöm inte maten" och så följer de mig hela tiden....

Hoppas jag kan sova bättre till natten fast det är nog stor risk att det blir ännu sämre efter min promenad. Jag drömde om att jag låg fastknuten i sägen och sedan var jag på ett barnhem där jag också hade så ont i kroppen och kröp runt uppe i våningssängar som stod på rad efter väggarna. Det var små kinesiska barn och det var så gulliga men jag hade såå ont... Vaknade av att jag pratade i sömnen om att de var gulliga fast på baby språk. Duttinuttigt och gullligggt.....

Nej nu har jag inte lust att sitta här längre, ska nog vattna blommor i stället! Bäckenet är inte i form för att sitta....kan det bero på för mycket frisk luft?!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Ja, eller hur? Visst beror det på frisk luft!

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback