19 juni nästa år....

Ja så var det då dags för ett kungligt bröllop...äntligen kan man väl säga för stackars Viktorias del. Undrar hur roligt det är...? Det såg ju inte ut att vara en kärleksfull presentation av den blivande svärsonen. Det var ett inspelat band vi fick se och trotts det så hade de papper att läsa på. De kunde ju tagit om hur många gånger som helst så tyvärr för det unga paret är det nog inte så att det är helt okej för kungen och drottningen. Tänk så hemskt om det är som så många misstänker att de är emot fast inte har kunnat få Viktoria att ändra sig.

Jag blev nästan full i skratt när jag såg dem tillsammans, de är ju så lika! Ett par kan inte vara mer lika än de är och det brukar ju tala för att det ska hålla. Men nu blir det ett dyrt kalas med våra skattepengar som insatts och det kan man ju i dessa tider med alla besparingar tycka mycket om ...för....emot....

Här hade vi så härligt väder i helgen men idag snöar och regnar det. Susanne var ute med vovvar och kom tillbaka helt genomblöt och kall. Hoppas hon har fått upp värmen nu, hon får inte bli sjuk våran räddare i nöden!
Men ni som inte bor här på ön ni ska vetat att här måste vi ha 7 Starurar innan det blir vår på riktigt. Det innbär alltså att vi måste ha snöyra 7 gånger så vi kan väl bara fortsätta vänta. Jag har ingen koll på hur många det varit....tror kanske vi har haft 3 st. Oavsett vad så kommer våren på riktigt till slut och jag hoppas det är snart!!

Jag har så ont i mina skuldror och det är svårt att sova på natten. Eller rättare sagt svårt att somna för att det gör ont men på dagen går det lättare att somna....vet inte om det har med att det är mörkt på natten. Mörkret har ju många spöken med sig men till slut så somnar jag. Det är bra att ha vänner som man vet är vaken på natten så som jag själv för då kan man sms:a utan att vara rädd att man väcker eller skrämmer någon. För ofta när man ligger vaken behöver man prata med någon för då känns det bättre. Prata behöver inte alltid vara med ord utan går bra med ett sms som man får ett svar på, det räcker och känns så skönt. Jag är lite låg just nu och det har till viss del med att jag ska träffa läkaren nästa måndag för att få reda på läget i min kropp. Ska ta lite prover och annat - allt gör mig nervös...are än vanligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hörde på radion igår att de pratade om staräurar och då var det den fjärde. Så den vi har idag ska alltså vara den femte då, men jag tycker att den är så omfattande så vi räknar den som minst tre. Det betyder att nu är det VÅR bara den här snön försvinner. Hoppas det går att komma hem ikväll, för det är tydligen riktigt eländigt hemma i Vall just nu. Det hade yrt snö över en meter mot en av ytterdörrarna och G hade varit ute och sopat av fönstrena för att kunna se ut och få lite ljus in.



Kram Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback