Trött

Nu har vi, jag och hundarna bytt lakan i våra sängar. Sally var väldigt hjälpsam och var med hela tiden för att kolla vad jag gjorde och att det skulle vara rätt gjort...antar jag. Hon var väldigt intresserad av det öppna fönstret och när jag lämnade rummet gick Bonnie in och la sig mellan fönstret och Sally! När jag kom tillbaka hoppade hon ner och gick tillbaka till den plats hon legat på tidigare...visst låter det otroligt men jag tror hon passade så inte Sally skulle få för sig att hoppa ut i fönstret. Det var så tydligt och jag var lite orolig över att hon skulle kunna få för sig att hoppa upp, kanske inte ut men hoppa upp för att se...fast man vet ju aldrig. Bonnie är en mycket speciell hund och det har hon alltid varit. Man blir aldrig riktigt klok på henne men en sak är klar och det är att hon är väldigt klok och tänker/känner mycket som vi inte tror hon ska reagera på.

För övrigt har jag hållit mig vaken idag utom de 2 timmar jag sov när Susanne var ute med vovvarna. Har dammsugit uppe och det var då jag kom på att byta lakan. Ätit har jag också gjort, en pyttepizza som jag gjort själv. Rolf fick en normalstor...han som gillar mat. Så idag har jag varit i farten rätt bra och det känns också men jag orkar inte bara sitta och inte göra något...jag får ont i allafall. Så går det att göra något klokt i bland så gör jag det och sedan får jag ta smärtan efteråt. Jag vet ju att det kommer dagar som det inte finns ork till något och då känns det bättre att veta att man inte "slösat" bort de bra dagarna på ingenting!

Hör just på tv att en man gått 1 månad med bruten nacke för att sjukhuset slarvat med undersökning....vad är det för värld. Dementa personer på sjukhus/vårdhem ges felaktig medicinering för att få dem lugnare om de låter för mycket...ska vi droga ner alla som kräver lite uppmärksamhet, det är kanske med dem som med spädbarn. De låter för att de har ett behov av något...förr gällde ju samma sak med småbarn, inte att man drogade men de skulle ligga och skrika för att lufta lungorna. De blev bortskämda om man tog upp dem när de skrek...så fruktansvärt idiotiskt, hur kan man bara tänka så! Ingen ligger väl och skriker utan anledning, varken om du är ung eller gammal.



När jag bli jättedålig och inte orkar med all värk vill jag ha marijuana. Ser man en engelsk eller amerikansk film om ungdomsliv så verkar det vara något som ALLA hållit på med lite hit och dit utan att det är något märkvärdigt. Det är något som alla sorters människor gör, alltså inte missbrukare.  I övriga europa används det ofta som hjälp med just cancersmärtor när inte morfinet hjälper längre. Hjälper kanske men man måste ta så höga doser att man blir helt borta i huvudet i stället. Men jag hoppas att det går att få tag på OM man skulle komma till det läget. Inte för att jag vet hur man får tag i det och ännu mindre förstånd om hur jag ska använda det... jag vill inte att någon tipsar mig här om det. Vill ju ha mina ev.langare fria för att kunna leverera till mig om det skulle behövas. Nu får jag nöja mig med en kopp kaffe och det hade väl räknats som en rätt kraftig drog det också om den skulle ha godkänts idag. Så nu tar vi och njuter drogernas drog nr 1!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback