Grått och tråkigt

Jag känner mig som vädret, grått och tråkigt. Pratade med Monica(som fyller år idag)och hon fick mig att tro på att jag ska lyssna på min trötta kropp och därför gick jag till sängs och fick faktiskt ligga i 2 ½ timme fast inte Susanne hämtat hundarna idag-det är tråkiga onsdagen idag....för hundarna och oftast för mig med. För det innebär att de inte kommer ut på eftermiddagen som de gör alla andra dagar medan jag sover. Men jag lyckades hålla Sally igång hela förmiddagen och sedan var vi ute i trädgården i leran där hon kutade runt som en dåre medan de andra och jag tittade på henne! Sedan åt vi ett äpple och efter det somnade vi - tyst och skönt. Otroligt nog!!

Nu har vi gjort eld i spisen och väntar på att Rolf ska komma hem och hämta dem.  Det hinner bli kolsvart idag för han ska hämta piller till mig innan han kommer hem. Får nog ge dem mat nu för att göra något positivt ....mat och prommenad, det är livet det för en hund!

Jag får lika ont vad jag än gör...eller det blir väl värre när jag gör mycket.  Men det bli inte så mycket bättre om jag inte gör något eller rättare sagt då ska jag inte göra något. Det räcker med att jag böjer mig en gång så har jag förstört och ....ja, vem kan leva så? Som en drottning som bara svävar runt och inte gör något....fy så tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej!

Jag har alltid en följeslagare i Lucas...nu kom han in i rummet precis och la sig tillrätta. Den där goa sucken är skön när de precis lägger sig och kurar ihop sig. Va söt hon är lilla Sally...ibland kan det hjälpa att bara få kuta runt i trädgården ett slag och sen få lägga sig vid mattes fötter.

Kram Anna-Lena

2009-01-14 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback