Bättre



Idag känns det bättre i kroppen, kunde ta mig upp ur sängen utan att kvida. Det har varit så jobbigt i flera mornar att man dragit sig för att försöka ta sig upp. Jag har ätit en macka och druckit te tillsammans med mina goa vänner hundarna. Fy så tråkigt det skulle vara om man inte hade dem. Stackars er som inte har minst en hund...eller man måste ju inte äga man kan låna!

Jag ska försöka att inte göra något idag så får vi se hur det känns i kväll. Det blir väl svårt för jag hatar att inte göra något....lite kan man kanske göra...plocka med saker i midjehöjd. Jag ska inte dammsuga eller sopa...för det är inte så bra för ryggen.

Det är så mörkt och regnigt ute-till och med Mocha och Sally ville in. De brukar annars skrota runt i trädgården i nästan 1 timme men det var inget som lockade i buskarna idag. Nu kutar/kör de rally så allt i deras väg yr åt alla håll. Fick sätta för gallren så de inte springer sönder sofforna! De flyger nämligen över soffbord och allt som finns i vägen för deras "spring". Så klart blev det inte lika kul när det kom upp bromsar i den tänkta färdvägen...nu ligger de och brottas på mattan i stället. Sally måste hitta på något hela tiden, det går inte att vara stilla på förmiddagarna. Det är tur Kinna kommer och hjälper mig med henne. De kan leka på ett mer "valpigt" vis än vad "tanterna " kan erbjuda. Bonnie leker mer med att ha dragkamp och Mocha hon jagar efter henne ibland men det beror nog mest på att hon blir irriterad och det tar Sally som lek...och det spelar inte så stor roll det är underhållning i alla fall.

Nu har de lagt sig alla utom Sally som  vandrar runt och inte vet vad hon ska hitta på. Hon går runt och kollar närgånget på allt...tv, tavlor, bokhyllan....öppenspisen...ja vad ska hon hitta? Där ligger ett papper som hon nu lägger sig och smular sönder... Inte lätt att ha så mycket energi.

Jag får ta och gömma något hon får leta efter!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Skönt att höra att du mår bättre än igår. Ha en skön och lugn dag.

/P

Postat av: Tina

Ja ,det var ju skönt att du är lite bättre än igår. För det lät inte så roligt som har varit den sista tiden, tycker så synd om dig, att man inte kan hjälpa.



Detta med vården och att ha karlar och kvinnor på samma rum, har funnits länge här på fastlandet. Man tänker sig nog för när man pratar med den berörda och som sagt detta med potta och blottning av den nedre regionen sker med diskreta händelser.

Idag måste man göra så för att rummen och platserna skall finnas tillgängliga så fort det blir en plats ledig. Jag har sett avdelningarnas problematik och akutens likaså. Man vill verkligen hjälpa dom som behöver hjälp.



Nu kan det även hända på en avdelning som jag är på nu, gyn avdelningen där det skall vara endast kvinnor med sina problem, då kan det finnas medicinpatienter som är män eftersom det finns inga platser att lägga patienterna på. Det är inte klokt det heller. Vad har vården tagit vägen???



Visst är det skönt med att ha hundarna omkring sig, trevligt sällskap ler



Ta väl vara på dig nu!!!



Kram Tina

2009-01-13 @ 21:04:03
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Monica

Det var på tiden att det känns bättre, kroppen behöver nog en riktig återhämtning efter alla strapatser = jul-bestyr ;-).Jag håller med dig ang. hundar - vad skulle jag gjort utan Ruffe! Han är visserligen liten - med stooort ego, envis,

"uppnosig", outtröttlig mm.......men också naggande god! Sally och Ruffe skulle kunna göra av med mkt överskottsenergi tillsammans ;-)

Varje gång jag kollar din blogg och ser alla kulinariska bilder,(som gör att det vattnas i munnen)så tänker jag att du skulle passa som "mat-fotograf"!

Ha´det nu så gott du kan och glöm inte att "lyssna" på kroppen!

Kram/Monica

2009-01-14 @ 11:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback