Äntligen!

Nu kan jag njuta av livet utan oro i 2-3 månader igen! Det känns så skönt och jag hade en känsla av att det skulle vara okej även denna gång men man vet ju aldrig vad de hittat. Men eftersom de lät mig vänta nästan 1 månad på svaret hade jag på känn att det inte kunde vara så illa...man vill ju gärna tro att de inte låter det växa hej vilt där inne i kroppen utan att de bryr sig. Men samtidigt i dessa besparingstider när all personal ska dras in och de som är kvar ska fixa allt + allt de andra gjorde också...då kan man börja tvivla. Men denna gång stämde mina funderingar - men tar man ut något i förväg så går det nog åt helvete så därför är det bäst att oroa sig lite lagom för säkerhetsskull.

Nu är det bara mina jobbiga smärtor som de inte vet vad de ska hitta på att göra något åt. Jag vill kunna gå bättre än jag kan så jag kan gå kortare promenader. Ska få träffa en läkare nästa vecka som håller lite mer i detta med smärta. Tyvärr har de lagt ner smärtteamet de hade med narkosläkare tidigare - sorgligt. Men de ska försöka se om de kan få till det  på något vis för att hjälpa mig och det är jag tacksam för. Drömmen skulle vara om de kunde blokera mina nervsmärtor från ryggtumörerna.


Idag har jag sovit ganska mycket och gått omkring i mina nya glasögon och känt mig ung...(marie)för jag har haft de "svarta" på mig. Jag var förbi hos optikern i går och rättade till det som tryckte. Men det blev inte så mycket bättre för nu ramlar de ner lite på näsan i stället...men då får jag väl se lite intellektuell ut ibland när jag petar upp dem så där lite nonchalant.


Jag har just sett ett program på tv4+ och nu ska jag nog bli mäklare. Det var olika mäklare som skulle gissa pris på olika lägenheter och jag fick till det på alla...nästan, inte exakt men nära i alla fall.  Men jag hinner nog inte utbilda mig och hur skulle det gå till med alla "morfinsegheter" i mitt huvud... men Jhenny om du läser detta så vet du var du ska vända dig om du behöver hjälp med värderingar!


Nu ska jag kolla på lite andra bloggar som jag inte hunnit...orkat med på några dagar. Ska nog kolla lite på hanhundar också...man vet aldrig om och när det kan bli aktuellt! Nu drömmer jag på RIKTIGT...skulle vara såå kul med en sista kull....en att få njuta av .... Tänk att få ligga på sängen och titta på dessa underbara små varelser som ligger och snuttar på sin mamma...det luktar underbart av bäbisar, mammamjölk..och annat som kanske inte är lika trevligt men va då...allt kan inte vara rosendoftande....

Sen blir de stora och förhoppningsvis så här vackra...men man måste inte vara på utställning för att vara vacker.
Jag hoppas att ni alla har världens vackraste hundar hemma! För det har vi, även de som är jaktvarianter är vackra på sitt sätt, precis som vi själva ...vi är ju också så himla vackra på vårat egna speciella vis ...eller hur!  Nu ska jag ta och sova min skönhetssömn för det känns som det behövs. Fast jag skulle ju kolla lite först...
 


Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken underbar bild!!!

Först för att dina båda barn ställer upp med avlesgruppen, men också för att det är Klaras kull(-ar) och Klara är ju pappa upp i dagen som var Hjalle, så nog finns känslorna med här allt ler



Ja ha ja, du har också fått valpsjukan, den verkar smittsam skratt

Jag är så sugen på en valp att mysa med och lukta på!!!



Och ung vill du bli också ler

Det låter farligt det här skratt



Kram Tina

Postat av: Kitty

Ja det finns många vackra hundar runt om i Sverige från Gotland! Texas var den snyggaste i Göteborg när det var MyDog men tyvärr var han ju inte anmäld så han kunde inte bli BIS denna gången ;) Dags för en kort dag i skolan idag! Ska bli skönt. Ha en bra dag! Kramar

2009-01-21 @ 08:47:10
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Jhenny

Fina vovvar det där, min ser mest ut som en sumpråtta i detta frys och tö väder. Lovar att ringa dig UB om jag ska värdera någon bostad, fast som det ser ut nu så tar det vanliga jobbet all tid. Vi har anställt en hundpedagog som går med Nellie 3 dagar i veckan på lunchen, det känns tryggt, pedagog och allt, fast nått nytt vett lär hon nog inte få in i vår lilla loppa som fortfarande är en "egen" lite cockerdam med allt som det innebär. Gillade verkligen hunden och kattens dagbok, kul kul.

Ha en fin dag. Kram Jhenny

2009-01-22 @ 09:52:40
Postat av: Anna-Lena

Vi har också världens vackraste och goaste hundar hos oss. Det bästa vi har, faktiskt!

Skön att höra att det känns hoppfullt framåt.

Kram Anna-Lena

2009-01-22 @ 18:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback