Snö och Rosor

Ja idag har jag inte skottat, inte ens tagit i spade eller sop...jo inne! Men där finns ingen snö men grus och hår från tidigare i veckan innan snön kom. Jag skulle ringa Carina idag hade jag tänkt men det blev inte så...men en annan dag. I stället drack jag kaffe med Susanne och fick skjuts till Hemse (i mina fulaste mjukisbyxor - hoppas ingen såg mig...) och där handlade jag lite smått och gott. Det blev bland annat rosor till alla hjärtans dag i morgon. Rolf brukar alltid ge mig rosor så nu tänkte jag hinna före honom! Han vet inte att jag varit på Hemse för jag sa att Susanne hade handlat till mig...nödlögner får man väl ha..?? Detta är ju bara för att vara snäll och då tror jag man får ljuga har någon en annan uppfattning så bryr jag mig inte om det i alla fall.

Sedan torkade jag av golven här nere lite slarvigt, bara för att det tidigare i veckan var rätt smutsigt och nu är hundarna så rena och fina. Men golvet blev trevligare och sedan luktar det gott när man tagit lite såpa i vattnat. Blundar man så kan man låssas att man städar på riktigt.


Nu i kväll har vi sett en jätte hemsk film där jag satt med kudden för ansiktet stora delar av den....men man vill ju ändå se hur det slutar. Nu avslutar jag med lite komedi för att få lättare att sova. Sedan ska jag hämta in rosorna från förrådet så de inte fryser där ute i natt.

I morgon ska jag var ute lite mer för idag blev det bara Hemsebesöket och lite fågelmatning i trädgården. Snölyktan har jag inte tänt ännu, det får bli i morgon...inte orkat. Sover och sover fortfarande mycket men det blir bättre och bättre. Å vad jag längrar till april men först till slutet på denna månad(då Carina kommer Sally några dagar igen) för då åker vi till Malmö och hälsar på barnen. Jag ska nämligen fylla år och det tänker jag göra där nere hos dem eftersom jag inte orkar med något annat. Jag hade öppet hus både när jag fyllde 30 och 40 men denna gång smiter jag.  Lina och Maja får hitta på något lindrigt men trevligt för oss där nere i stället. Jag har ingen aning om vad vi ska hitta på...har lite svårt att inte ha kollen på allt men det ordnar sig säkert.


Så är det någon som tänkt komma hit då på min födelsedag så är det ingen bra idé. Men träffas kan vi gärna göra senare...utan uppvaktning eller hur! För väljer man att åka bort så får man skylla sig själv! 

Glöm nu inte att det är Alla Hjärtans dag idag! ( i morgon skulle jag väl skriva men klockan har faktiskt slagit över till lördag)Ännu ett påhitt från det stora landet i väst men ändå rätt trevligt. Man måste inte göra allt så märkvärdigt, en kram räcker långt!!


Kommentarer
Postat av: Tina

Åååhhh, så vacker bukett!!! Precis mina färger!!!! Antar att det luktar väldigt gott om denna bukett också som det skall göra skratt

Jag är galen i rosor och dessa färger, när jag hade min bukett så gick jag och sniffade och sniffade som det var någon slags drog och jag tyckte att lukten var helt underbar!!!



Hoppas Rolf blev glatt överraskad ler



Ja, nog håller jag koll på när du fyller år eftersom dotterns hund Saga fyller samma dag, som vi kom på långt senare, men två guldkorn skall ändå firas på samma dag ler stort Dock tänker jag inte åka ut till dig, men du vet att du finns hos mig ändå ler



Kram på Alla Hjärtans Dag

från mig Tina ler

Postat av: Pernilla Å

Det kan vara skönt att få smita iväg när man fyller så där ruskigt jämt, halv hundra!



Vi sänder dej varma hjärtekramar från oss alla här i V-hejde. Dela med dej av en till Rolf.

Robyn hälsar särskilt. Hon väntar, räknar dagar och räknar pengar och hoppas, hoppas gör hon också.

/P

2009-02-14 @ 10:06:57
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback