Ännu en dag

Lika tråkigt som igår...fast idag har jag inte varit på någon promenad för jag mådde inte bra, gick och la mig tidigt alltså kl.11.00 i stället för vid 13-tiden. Vilket gjorde att jag svarade i tele.några gånger och sedan stängde jag av för att få vila. Jag hade ont och mådde illa. Drack lite kaffe innan jag gav upp och kröp i sängs. Kaffe botar väl det mesta brukar BF säga men inte i detta fall. Sedan när jag vaknade till hade Susanne hämtat hundarna. Då kom jag på att det visst var idag som en av mina läkare skulle ringa om provsvar. Denna gång ringde hon nästan 1 timme för tidigt och inte som sist när jag fick efterlysa henne efter 3 timmar! Men jag vill inte klaga på henne för hon är jättebra å jättegullig å jättelång....fast det är ju jag också...eller var en gång för länge sedan innan alla andra i vårt land började växa. Jag var alltså lite före er andra!!

Hon hade bara bra saker att meddela och jag hade dessutom fått en massa extraprover tagna på olika mineraler osv. Det hade jag fått för att jag undrade över min kramp i fötterna om det kunde vara magnesiumbrist(det kan nämligen ge kramper)och för att jag inte skulle få för mig att stoppa i mig onödiga saker så ville hon kolla upp lite olika mineraler och vitaminer i min kropp. Allt låg bra och magnesium skulle jag absolut inte ta för det låg jag över medel på. Allt annat var också bra och mitt blodvärde hade ökat lite och var nu helt okej på en sjukling som mig. Dessutom så har kramperna avtagit av sig själva så nu hoppas jag de fortsätter håller sig borta.

Det kändes så skönt att höra att trotts min dåliga aptit så finns de där i min kropp, Jag påtalade mitt fortfarande något för höga hull och hon sa som vanligt. -Du ska vara ssååå glad över det. Om du visste vilket elände vi har med dem som hullet bara rasar av och som inte klarar av att äta tillräckligt för att få upp hullet. Du ska vara så glad över det även om jag förstår hur du känner och tänker sa hon. Så åter igen får jag väl säga att jag är glad åt volangerna....även om det är dubbelt......alltså inte dubbel glädje utan dubbla volanger :-)

SEDAN kom Susanne tillbaka med hundarna och på dörren hände en påse med 3 SEMLOR!!! Så i stället för att vi skulle smocka i oss det senare på kvällen så kalasade vi på det och såg till att fylla ut volangerna lite till. Fast jag fick bara i mig en halv och den andra halvan sparade jag till kvällen när Rolf skulle smocka i sig sin....tur för han att jag är så liten i maten...annars hade han ju inte fått en hel själv... för då hade han velat dela för att jag inte skulle sitta och sukta över hans bulle - vilket jag naturligtvis aldrig skulle ha gjort!! Nu fick han i stället ½ min ½ också eftersom jag fortfarande inte kan äta mer än lite, lite....

Sedan fick vi tid hos frissan så nu är jag friserad och snart klar för att åka till Malmö....fast jag sa till frissan att jag har 50 års kris och nog måste få lite slingor också så det ska nog ske på måndag!  Hon hade själv provat en färg som en säljare lurat på henne. Hon skulle få en guldbeige...färg men när hon sköljde ur det var det LILA BLÅTT!!!! Va sa jag, menar du "tant lila"?? NEJ,  KRAFTIGT BLÅ LILA!! Hon hade fått bleka och bleka och färga det i en annan ljus färg så nu såg det snyggt ut men den stackars säljaren han skulle få veta att han levde nästa gång han vågade visa sig där!


Jag får väl passa på och göra något med mitt hår medan jag har det.  Nästa "storröntgen" är inplanerad i mitten på april tror jag hon sa. Så nu får jag försöka njuta av livet med hår så mycket som möjligt för sen vet man inte vad som händer..  



Vad önskar man sig när man fyller 50 år?? Rollator och rullstol har jag redan... förhöjd toa lika så. Höj och sänkbar säng... har jag också. Att det ska vara så svårt att komma på något bra. När man går på stan så ser man hela tiden saker som man skulle vilja ha.

Det enda jag kommer på som jag vill ha är ett nytt frysskåp, en stor ullmatta att ha under matbordet, en ny mickro, ett helt nytt kök...å sovrummet skulle jag också vilja ha.... MEN sånt kan man ju inte önska sig, då kan man lika gärna säga ETT Flygplan eller en utlandsresa eller en häst kanske - fast var ska jag ha den och till vad?? Nej då är ett flygplan bättre.... Fast NU tror jag att tröttheten börjar svamla till det. Bäst att avsluta! Go natt.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, om du fick ett flygplan kunde du komma upp till mig. Jättekul, eller hur??? Men allvarligt talat, kunde du inte önska något som man kunde sända med posten eller så??? Annars får du vänta tills jag kommer ner till ön, och det vet jag inte när det blir.

Postat av: Mariell

Jag håller med BF, något man kan skicka på posten vore bra.

fast ett plan är ju bra, det kan man ju skicka post MED...

skall du åka till Malmö? när då?

nu måste jag fortsätta att plugga...

Kram på dig.

ps. jag skall mog hålla mig till storsatan i fortsättningen ;)

2009-02-20 @ 09:27:33
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/
Postat av: Pernilla Å

Skönt att alla mineraler och annat är bra i kroppen på dej. Flygplan kunder ju vara bra men finns det någonstans i närheten hos dej att landa på?

/P

2009-02-20 @ 11:55:03
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marie

Ta nu väl vara på dej så du orkar uppleva halvsekeldagen hela dagen. Att bli fin i håret hjälper till att må bra och orka mera.



Det där att önska sej presenter är inte lätt. Jag är ju snart i samma läge som dej och jag har också börjat få frågan om vad jag vill ha. Självklart är det mycket man vill ha, men som kanske inte är så rimligt att önska sej.



Jag har dock sagt i de flesta fallen att jag vill ha ett bidrag till min drömresa - att åka till Frankrike och besöka massor av bretonkennlar. Och vem vet, jag kanske hittar en ny kärlek att ta med mej hem - en fyrbent alltså!



Kram Marie

2009-02-20 @ 13:04:20
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Tina

Nej inte skall du ha flygplan blink blink

Du får ju fina vackra valpar istället, det är väl underbart som 50års present!!! Ljuvligt tycker jag i allafall ler

Men så härligt med semlor!! Dom är goda, men ack så farliga, men skit samma om man äter dom med måtta som du gör ler



Vad stört häftigt med blå lila slingor, det skulle jag vilja ha!! Jag hade när jag var frissa lila slingor i håret och var då ljushårig. Jag har alltid gillat "dollarkärring" betonat skratt med kattglasögon som Dame Edna och ett sådant hår också dock inte tant frisyren, med lagda hårrullar, nej något fräsigt och rufsig skall det nog vara ler



Vi får se snart på bild hur din frisyr och färg ser ut då, snart!



Kram Tina

2009-02-20 @ 15:33:53
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Maja

Pernilla!!! Titta på en karta över Alva så ser du att det består till 90 % av åkrar... Så det ska nog lösa sig med landningen!

2009-02-20 @ 17:12:17
URL: http://www.wedd.se
Postat av: Susanne

Men Maja jag rastar ju hundarna där tänk om det sladdar i nån hög ;-)fast jag har väl inte klarat av alla åkrar än. Nu har jag kommit fram till Kirkeveien i Oslo efter en lång resedag. Så har du lagt in en så fin bild att jag fick långsamt efter min gosiga sängvärmare med en gång. Kram

2009-02-20 @ 20:03:26
Postat av: Mariell

Men det finns ju så många åkrar så om planet landar på samma pker varje gång så skall det säkert gå bra! men om det inte är ett jetplan så kan man ju landa på vägen, U-B du kan säkert fixa ett tillstånd att få stoppa trafiken...

kram

2009-02-21 @ 20:48:28
Postat av: Ulla-Britta

Detta med att önska sig saker...typ flygplan har många följder med sig... MEN nu är det så att Alva har en eget flygfält som de använder under kriget så vi får väl damma av det eller rättare sagt släta till det så blir det hur bra som helst. Annars så kanske det är säkrare att ta sig i bil till flygplatsen i Visby och sedan vidare med ett lite större plan eller va tror ni?! Jag tror det i alla fall...fegis som jag är!

2009-02-21 @ 22:50:35
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: linn

jag hoppas att du får en super födelsedag med många fina presenter, även om det inte blir något flygplan, eller en häst ;)



Mysig bild på fin fina hunden!<3

2009-02-22 @ 14:19:23
URL: http://linnk.blogg.se/
Postat av: Pernilla Å

Då så, U-B önskar sig ett flygplan, det finns ett flygfält i Alva, då är det bara pilot som fattas. Om vi skickar Rolf att ta flygcert så är biffen klar.



Hur många vill vara med och lägga ihop till ett plan till U-B? Det handlar kanske inte om "vill" utan om "kan". Hur många KAN vara med och lägga ihop till ett plan till U-B? Vi snackar belopp med fyra siffror, minst.

/P

2009-02-22 @ 14:21:59
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Mariell

ja, det är lite skilnad på vill och kan, vill vill jag absolut men kan... nja, tyvärr! men om du får ett plan så är ju min granne hemma i Stenkumla pilot, så vi kan ju anställa honom för en liten slant;)

2009-02-24 @ 11:38:23
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback