Äntligen

 

Att klä om en soffa kan ta tid och vi har väntat i 1 år men NU är det gjort. Jag lyckades övertala Rolf att idag skulle det ske och det kommer att vara gjort på 1 timme...ungefär. Det var min tids optimistiska del av mig som sa det och som vanligt stämde det inte - det tog 2 timmar. Jag hade förberett och sytt skarven på bakstycket för ungefär 1 år sedan och nu har det legat i en kasse och väntat på att få bli ditsatt.  Man vill ju gärna att det ska bli gjort någon gång och jag hade nog nästan gett upp.

Men så idag kände jag att NÄR om inte idag skulle det bli gjort?? Jag ska fylla år och jag ska ha valpar ....där i mellan ska jag vila och tur var det för det tog ALL min ork och jag har legat ända sedan det blev klart. Rolf fick fixa det sista själv för då var jag helt väck, genomsvettig och snurrig i huvudet så allt bara gick runt...han fick hjälpa mig till sängen, ge mig vatten och bong så sov jag! Missade svärmors söndagsmiddag men det var det värt.  Men när jag ser hur rent och fint det är med nyklädd soffa i köket så känner jag att Det är värt lite matthet några dagar eller hur snabbt det nu går! Det är bara ynkligt att man inte fixar mer än så! Sorgligt. men man får lära sig prioritera vad som är viktigt här i livet.


Görel i "Mia och Klara" hon har förstått det där med hundar och träck....men jag ser aldrig något av Bengt och Anna-Lena fast de är på deras lilla hundklubb varje gång. Undrar om de gått någon kurs för Görel?? Hon verkar kunna och veta det mesta av allt vad gäller hund.


En som nog blev glad i går kväll när Amy gick direkt till final i Sclagerfestivalen var nog lilla Selma - en av min brors tjejer. Hon är nämligen stor fan av Amy och har trotts sina bara 6 år skrivit brev till Amy och fått svar! Det tycker jag var ett plus till Amy som jag inte är så förtjust i själv ...men när jag hörde att hon var så trevlig, ja då blev hon ju rätt okej. Nu är det snart dags för Beck filmen och det är jag inte för trött för att se!

Kommentarer
Postat av: Tina

Superfin blev soffan!!! Helt i mina färger, fast jag har nog aldrig märkt hur soffan såg ut innan!

Ni har alltid så vackert hemma hos Er ler



Kram Tina

Postat av: Pernilla Å

Tjusigt! Hundar på tyget som vanligt, så klart! Ibland kan det ta tid. Mina köksstolar tar också tid att fixa. Lååång tid. Ärligt, så har jag lagt projektet på hyllan just nu. Tre av sex stolar är fixade.

/P

2009-02-16 @ 08:16:28
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Snyggt!!!

2009-02-16 @ 16:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback