Sol, sol

Sol ute, sol inne, sol i sinne! Heter det väl...tror jag. Det är såå skönt att det äntligen blivit VÅR!!!!!!!!!!!! Idag har jag suttit ute och druckit kaffe tillsammans med Åsa från Vamlingbo(nästan så långt söder ut man kan komma på ön). Hon hade goda bullar med sig som jag åt av och själv fick hon en kaka från frysen....jag ville ju inte ge henne av bullarna...de vill jag ha själv! Det var släta bullar som man kan ha smör och ost på eller en skiva rökt korv....ååå....jättegott. Men de är goda även som de är men ska man ha utflyktsbullar med sig är dessa perfekta med lite pålägg på. Vi satt här ute i säkert 1 timme och sedan gick jag en pyttepromenad med Springrarna först -jag går nedanför vårat i en hage som det ibland går hästar i men inte just nu.

Där kan de få springa och sedan gick jag hem och bytte till Cockerfröknarna men då var min "gångförmåga" slut men jag tog mig ner till hagen där kunde de få springa och Sally gör det som en dåre....näsan i backen och sedan full fart. Tur att husse ska börja kurs med henne snart för det behövs verkligen. Jag har aldrig varit med om en värre hund att springa. Hon blir ALDRIG trött, ingen har lyckats trötta ut henne. Men efter det släpade jag mig hem och i säng. Fick tack vare denna lilla promenad sova i 2 timmar. Susanne hade så mycket på sitt jobba idag att hon inte kunde komma och ta dem. Eftersom läkaren lovade att jag inte kan förstöra något mer än att jag får ännu mer ont så känner jag att det nog är värt det ....kanske de dagar när ingen kan ta dem för jag MÅSTE få sova, allt blir fel annars.

Nu skiner solen fortfarande och Rolf har varit ute med dem och tyvärr blev de skitiga så nu blir det nog att hjälpa till lite med att duscha fötter och ben på dem....det är det jobbiga med hundar så här års. Det finns inget riktigt bra ställe att gå på, det står vatten överallt och de är ju tyvärr badglada hela bunten.
Bäst jag går ner och hjälper till..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback