Det var som attan...

Sa hon som ville rimma på kattan. Det var väl kul med lite rim så här några månader före jul. Visst börjar vi väl alla tänka på julen nu i detta mörker?! Nej...så illa är det inte ännu hoppas jag. Fast tänkte faktiskt en julig tanke idag och det var att man borde ta några bilder och vara ute i lite god tid för en gångs skull. Jag bara tänker och sedan blir det inte mer än så...julkorten brukar jag komma instessande med till Marie på tryckeriet några dagar innan jul ...och snäll som hon är brukar hon fixa något åt denna vimsiga, slöa människa.

Hur fick jag detta med kattan att handla om julen?? Ja, jag sa ju att jag är vimsig och värre å värre blir det med allt fler morfinpiller!

Det jag vill göra idag är att presentera vårt nya lilla knyte i familjen...eller inte hos oss utan hos Lina och Jimmie.
Välkommen lilla Ronja!



Hon är enligt husse och matte den vackraste , busigaste, sötaste, mjukaste, klokaste ...ja helt enkelt den underbaraste katten på denna jord.

Visst ser hon fin ut, det kan väl även icke kattmänniskor tycka eller?? Jag är inte någon direkt kattmänniska men denna llla fröken kan jag bara inte låta bli att tycka om när man hör om hennes busigheter. Jag är övertygad om att hon och Sally skulle ha väldigt roligt. Det skulle nog vara full fart så att säga....troligen mer än full fart....ingenting skulle nog stå kvar på sin ursprungliga plats.

Hur mår jag idag? Ja, det är nog som vanligt...= trött och värk...ska prata smärta med läkare på måndag. Vi får väl se vad de har att erbjuda. Det finns kanske något annat än bara piller, vi får väl höra. Nu ska jag lägga mig, det är dags för det efter ännu en trött värkdag.











Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Väldigt söt katt!

Hoppas att läkarna hittar någon lindring åt dig.

Sköt om dig!



Kram från Siv!

Postat av: Pernilla

Söt och ljuvlig, Ja det är hon nog, även för mej, en icke kattmänniska. De är för självständiga, katter alltså. Det är bra för att jag inte kan styra och ställa med dem som jag inte är en kattmänniska säger min make. Haha, tror nog det stämmer.



Det där med julkort i god tid var ju en bra tanke, tanke, tanke........

/P

2008-09-14 @ 16:13:38
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marianne Clémentz

Det var en jättegullig katt säger jag som hade en katt före Nemo men husse blev ju allergisk så då chansade vi på hund i stället och det har ju tack och lov gått bra.

2008-09-19 @ 19:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback