Bullat upp!



Nu har jag bullat upp! För första gången på ...ja mycket länge har jag bakat bullar. Skulle göra vanliga kanelbullar först, sen tänkte jag göra "Leila bakar" bullar men det var lite för omständigt, slutade med en kombination av de båda. Det blev dessutom 3 olika varianter, en med äpplen(så klart i mitt nya äppelliv), en med blåbär och så helt vanliga kanelbullar. Har bara smakat äppelbullarna och de blev om jag får säga det själv (vem ska hindra mig)extremt goda!


Vill ni ha receptet så går det bra att höra av sig! Eller kom hit och provät, men det kanske inte finns så länge för jag väntar mycket besök framöver. Så troligen kommer jag att vara lite tyst några dagar framöver. I morgonkväll/natt kommer min bror Mats med fru Pernilla, Selma och Kajsa.


Kajsa och Selma mina gullungar. Denna bild är från i somras när vi var hos mina föräldrar.

Sedan när de åker kommer en gammal vän Elisabeth från Värmeland du sköna,  med två av sina vovvar. Det ska bli så roligt med lite besök igen - alltid lika roligt. Så hör ni inget av mig vet ni varför - jag har fullt upp.


En sak som vi alla inte får glömma är att stödja rosabandetkompanjen som börjar i morgon! Det rör oss alla oavsett om vi är kvinnor eller män. Alla kan vi få denna hemska sjukdom och genom mig kan ni se hur illa det kan gå om man har otur. Så passa på och köp ett rosa band när ni är på Apoteket, Ica eller andra platser där det säljs.


Kommentarer
Postat av: Kitty

åhh bullbak ;) Jag åt av mina bullar till kvällsmat! Bakade till mamma och pappa, de kommer på besök imorgon, tur de för annars kanske inte de räcker heller ;) OCh kuuul med en kommentar i bloggen! :D Tack tack! :D Massa kramar från Bad-vovven Texas och Bus-matte Kitty!

Postat av: Pernilla

Otur att du ska ha så mycket folk springande hos dej, då kan ju inte jag klampa in och äta bullar, menar jag. Ha ha! Du är fantastiska som orkar baka bullar och jag vet hur goda de är.

Rosaband är inköpta!

/P

2008-10-01 @ 15:25:27
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Barbro

Goa varma bullar.....och vikka söta ungar!

Tänker på dig!!

2008-10-03 @ 12:31:25
Postat av: Mariell

HEJ!

jag hoppas dock att du sparar några bullar till jag kommer hem! jag komemr om ca 2 veckor! och är hemma ca 2 veckor. så jag lovar att jag kmmer på besök MINST en gång, hoppas jag hinner med fler besök till ALvacity!

Kramar

2008-10-05 @ 12:31:53
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback