Feta barn...

New Orleans/Mississippi. Där ska man akta sig för att bo...ja om man har pengar så kan man kanske klara sig. Ett äpple eller en kyckling =samma pris. Pommes i skolan till lunch, oj vad Svenska barn skulle jubla över den maten de får...
En 3 åring som är pigg och glad MEN han väger 30 kg redan och är beroende av Coca cola.  En sorglig syn, länge leve  äpplen och allt annat grönt, rött, gult.... Föräldrarna har tydligen inte förstått att det är de som bestämmer vad deras barn ska äta... han/hon stoppar ju bara i sig chips så fort man vänder ryggen till...JA VAR ÄR PROBLEMET??? Köp inte hem det!!!! IDIOTER. Men vill man Mata i hjäl sina barn så kan man ju fortsätta. Å va arg jag blir!!!!!!! Hur dumma kan vi människor bli?? Måtte vi inte få hit denna fruktansvärda fetmahysteri som finns i USA - Stå i mot allt vad ni kan!!! Visst kan man njuta och snabbmat är visst gott men bara någon enstaka gång. Vill vi leva och vara friska finns det bara en väg och det är bra "frisk" mat.

Ja du lilla Maja det kan man verkligen undra vad det är för en Flatt vi har här i huset...lika vild och galen är hon också. Men hon har blivit snällare mot mig sista veckan och har slutat morra åt mig. Hoppas hon är ur de dumheterna nu men risken finns väl att det återkommer igen.

Idag har jag inte gjort så mycket, gick en liten sväng när Rolf var ute med vovvarna. Men bara en liten tur och det gick bra...tyckte jag då. Sedan när vi varit hemma en stund fick jag en nerv i kläm ut i vänster ben. Jag brukar kalla den "kissnerven" det känns nämligen som jag är lite kissnödig och i bland när jag kissat försvinner det. Jag försökte därför med detta nu med men det ville inte ge med sig. Fick så jäv...ont att jag skulle kunnat skrika. Stoppade i mig först en dos morfin och sedan en till men det ville inte släppa helt ändå. Efter en timme släppte det till slut eller rättare sagt nästan....helt är det inte borta, tur jag har trapphiss!


Kommentarer
Postat av: Kitty

Hej! Jag såg inte de om "feta barn" men jag hörde diskussionen i klassen idag, de är verkligen hemskt! Fy för! :) Och det är ju något som är på tok när äppeln kostar lika mycket som pommes eller vad var det!? Fast frukt är ju dyrt i Sverige också, det är ju helt klart billigare att äta onyttigt än nyttigt.... :S Nu har jag och Texas varit på en promenad och jag ska sätta mig och tenta plugga och äta chokladbokkar som jag gjorde innan jag gick så nu kan jag få mycket energi! Tenta imorgon! =D Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback