Bushundar



Sally leker med tanterna vare sig de vill eller inte....fast Kinna vill nästan alltid och Bonnie ...ja måste jag så får jag väl göra det då... Mocha håller sig helst på sidan men hon vill ju gärna vara med på kort men denna gång höll hon sig osynligt. Det är svårt att få med dem på bilden ibland...

Nu har jag suttig och lekt med bilderna medan jag hört på min nya ljudbok och Rolf är ute i stormen med hundarna. Nu ska vi göra eld i spisen och äta rökta räkor och lite annat smått och gott...det är ju fredag!!!!

MAJA du kan väl inte skriva så om muffins och inte lägga ut receptet också!!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Chocolate Cupcakes



1/2 cup kakao

2/3 cup kokande vatten

2/3 cup (4 ounces) osötad choklad, finhackad

1/4 pound (125g) osaltat smör, rumstempererat

1 1/2 cups socker

4 stora ägg, rumstempererade

1 tsk vaniljsocker

2 cups mjöl

1 tsk bikarbonat

1/4 tsk salt

1 cup youghurt, rumstempererad



175° 20-25 min, 21 st blev mina



Häll kakao i en skål, rör i kokande vatten och rör ut tull en smet, häll i chokladen och rör tills den smält, ställ åt sidan för att svalna.



Vispa samman smör och socker, tillsätt ett ägg i taget och låt elvispen gå minst en minut mellan varje ägg, annars blir smeten inte tjock. Blanda i vaniljen.



Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en annan skål. Sikta ner hälften av mjölblandningen i ägg-smeten och blanda ordentligt. Blanda ner youghurten och sedan resten av mjölet. Sist tar man i chokladsmeten, blanda väl men inte för länge!



Vill man ha i hackad choklad så blandar man i det nu. (Ska man bara lägga någon bit ovanpå så tryck ner den lite, mina ramlade åt sidan i stället för att sjunka ner då jag bara la dem ovanpå smeten i formen.)



Fyll muffinsformarna till hälften eller 3/4-delar.



Tänk på att bikarbonat måste ha syra för att jäsa, där av youghurt (filmjölk funkar). Ska du baka med mjölk så måste du använda bakpulver i stället, ta då lite drygt 2 tsk bakpulver.



Alla som köpt sin måttsats på IKEA har ett mått med en 1/2 cup, det största måttet som inte är ett dl-mått...





Postat av: Ulla-Britta

TACK MAJSAN!!!

2008-10-24 @ 22:44:24
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Mums, men inte glutenfritt!!! Attans ;)

2008-10-25 @ 17:30:49
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Siv Ödlund

Härliga bushundar. Våra vuxna får också stå ut med att den lilla kräver att få leka när HON vill.



Får man skryta lite här? Jag tar i alla fall chansen. Flax fick massor av beröm av Paul Andersson vid prisutdelningen på jaktprovet.

Hennes olydnad mot slutet ((som ledde till att det "bara" blev en 3:a) nämnde han mest som en parentes.



Kram från Siv!

2008-10-26 @ 12:42:52
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback