Ny frisyr

Ja så har det gått till dagens slut igen. Det är hemskt va fort dessa dagar tar slut och hur lite man hinner, speciellt när man ska sova bort flera timmar. Men efter ännu en jobbig natt med hemska konstiga drömmar och dessutom vattenglas som tömdes på sitt innehåll över allt som fanns i närheten.... Jag var helt snurrig och Rolf fick upp och torka...och jag fattade först ingenting...helt inne i en konstig dröm där jag höll på att kasta med något som jag nu glömt vad det var men i verkligheten var ett fullt vattenglas modell stort ölglas!

Efter att jag varit uppe en stund, skaffat en säkrare vattenhållare(kanna med lock)och ett mindre glas + ett äpple så kunde jag somna om till slut. Vaknade en gång till efter det men vad som hände då kommer jag inte i håg.

Sen idag har jag bara pulat lite med ...typ ingenting...käns det som-slutförde vattning av mina orkidèer som jag påbörjade i går och lite annat. Nu kom jag på en sak till jag gjorde, satte upp kompostgaller runt sofforna i stora rumme så inte Sally och Kinna ska ha rally runt uppe i dem. Efter att de provsprungit av sig energi både här inne och ute var det sovdags. När jag vaknade var det dags att laga mat. Det har blivit en hel del telefonprat idag och när kvällen kom var det dags för ett besök hos våran frissa. Dags, dags, dags....oj va upprepningar! Man ska aldrig börja ändra i en text för då blir det så här...och nu är jag för trött att rätta till det.
Så nu är jag klippt i en lite annorlunda frisyr...lite kortare...eller jag vet inte-det ser kortare ut. Det ser ju alltid fint ut när man kommer från henne, värre att få till det själv sen. Mitt hår har blivit så tunnt och rakt ¨på senare tid. Det beror på alla värktabletter säger hon  och jag tror hon har rätt. Däremot tänkte jag att det kanske var dags för slingor men de kommer inte att synas i mitt redan randiga hår sa hon ...så då spar jag väl på de slantarna till längre fram.

Nej nu ska jag lägga mig och försöka få en mardrömsfri natt, skulle vara sååå skönt. Inga jävlar med motorsågar eller stora gorillor som vill ha mitt hår.... hu...värre än spöken!!! Man kan undra vilken sorts piller jag får....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har också klippt mig. Snyggt som sjutton blev det.....ända tills jag kom hem. Jag får skylla på att frisyren inte tålde vårt klimat för nu ser det ut som vanligt, tråkigt och åt alla håll.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback