Helt slut...

Oj så jobbigt det är att shoppa...fast väldigt roligt! Vi hämtade upp våran vän Elisabeth i Molkom - som ligger halva vägen till Karlstad. Hon fick sedan guida oss till lite olika ställen. Jag ville ha några stövlar/kängor och fick både och för en billig peng så då var jag nöjd och glad. Eftersom jag inte direkt sliter skor numera fungerar det bra med en något enklare kvalitet än jag velat ha tidigare....på den gamla goda tiden när jag gick!

Sedan åkte vi till IKEA mitt favorit ställe. Jag gillar verkligen att handla där, varför kan man undra...men det är väl det att man alltid kan få något med sig att förnya där hemma med utan att det behöver kosta så himla mycket. Nu blev det även en ny barngrind eftersom Sally snart ätit upp den andra. Elisabeth har en hundtillbehörsaffär så nu införskaffade vi även en "ickebitspray" att spruta grinden med. Vi vet inte om det fungerar och inte hon heller ....någon som har erfarenhet av dessa sprayer?? Det fanns 2 olika och vi valde den nyaste varianten....kommer inte i håg vad den hette(nerpackad)men vi lär snart kunna redogöra för om den är effektiv eller inte.

Vi har kommit fram till att vi i fortsättningen ska ha takbox på bilen vid fastlandsresorna. När man ska ha rullstol med sig + att jag måste kunna veva ner ryggstödet till att ligga =att halva baksätet blir upptaget så finns det inte mycket packutrymme kvar. Hundarna har ju hela "skuffen"...fast Mocha får dela sin burhalva med en väska.

Hur som helst så blev det en jätte trevlig eftermiddag tillsammans med E och man önskar verkligen att det gick att göra oftare. Man måste ju inte springa i affärer men det är väldigt kul, tycker jag men inte Rolf. Fast Ikea är ok om jag bara inte behövde se på allt...och genom barnavdelningen gick rullstolen i mycket hög hastighet, där fick folk akta sig så att de inte blev nerprejade. Förstår inte alls varför....jag ville ju bara titta på lite mjukdjur och annat som man kunde köpa i present om det  var någon som fått barn eller så.... Ja, ja jag fick ju göra det mesta jag ville och när vi var på väg ut var jag nästan svimfärdig, så det var nog lika bra att det inte blev så noga genomgånget överallt.

Väl hemma 2 timmar efter beräknat så sov jag en liten, liten stund för att orka med att äta och vara lite social med mina bröder.  Kroppen värkte rätt våldsamt och idag har det varit väldigt jobbigt. Har inte gjort nästan något idag mer än vilat och ätit piller. Men ska man ha lite kul så får man betala för det också! Men jag tycker faktiskt det var värt det och då får det gå.

I morgon åker vi hem igen, dessa dagar har gått fort men det har varit roligt att få komma hemifrån och få träffa dem här och se att allt ser bra ut. Selma är så fin och har blivit smalare än vi sett henne på länge - Tack Aina som går en promenad varje dag utöver det andra hon får.  Hon klipper henne också så nu behövde jag inte klippa och det är första gången den hänt - skönt!!! Vackra Selma, en gång Gotlands vackraste hund och året därpå blev hon 2:a, det är ingen mer än hon som haft skönheten i behåll flera år! Bortsett från mig då.....förståss....


Någon knapp har jag i tröttheten kommit åt och fått en stor text..???? Men det blev ju lättläst i allafall ;-)


Kommentarer
Postat av: Karin Nylander

Det där med shopping, är nog en kvinnlig gen... men oj så skoj!!



Hälsningar fr Halland gm Karin

2008-11-17 @ 13:09:31
Postat av: Pernilla

Vi är många som gillar Ikea!

Jag har provat ett spray som hästar inte skulle gillar. Hade en "slickare" som tillslut fick rispor i tungan. Ingen krubbitare alltså. Om sprayet hjälpte?

Han slickade ju av det, i och för sej med en missbelåten min om att han inte tyckte om det.

/P

Postat av: Tina

Så underbart skönt för dig att se lite annat en husets väggar där hemma, även om du har vänner som hälsar på ler



Detta med IKEA, ja jag tycker om det men det blir väldigt sällan jag går in där för man måste ju gå så långt innan man kommer till utgången. Inte har dom tänkt på dom som inte föredrar att gå hela dagen på IKEA även om man gillar att titta där en stund skratt



Detta med bitspray för hund har man ju testat skratt, vår Klara som inte var en springer var hopplös på att bita sönder saker och för henne hjälpte ingenting. Det var bara att försöka låta henne ha så lite möjlighet att bita på saker och ting och hon hade sin bitperiod och sedan bet aldrig på någonting.



Hoppas du inte har har haft allt för ont i kroppen.



Kram Tina

2008-11-18 @ 16:27:23
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback