Sol här men andra får snö...

Oj vad vädret kan vara hit och dit denna tid på året, lite typiskt Sverige. Pratade nyss med mamma i Filipstad och där vräkte snön ner just nu och bara +2 medan vi har sol och +16 och har suttit ute och fikat flera gånger idag. Livet är orättvist ibland-tur man bor på rätt ställe.

Jag har bara plockat och prockat(känns aldrig som det tar slut) lite i reklamhögar, sorterat bort plast och papper. Så nu har vi inte så många högar av tidningar och annat skit som ligger. Ska försöka orka dammsuga uppe innan det blir soffadags.
Var i stan i går och fick mitt dropp för skelettet. Susanne var snäll, skjutsade mig dit och sedan gick vi på stan...eller smög runt på stan. Jag har lite svårt att gå efter helgen, hon fick skjutsa mig i rullstol på sjukhuset för att jag skulle spara på krafterna. Sedan gick vi en tur på öster, där vi fikade också på vårat favoritställe Ringduvan. De har så goda mackor och väldigt gott kaffe. Det är rätt dyrt men...jag är alltid proppmätt efter en macka med sallad där(Rolf är inte lika mätt men ...ja, ja vi har väl lite olika stort matbehov). I går var vi en sväng på chokladbutiken innan så vi hade lite att ta till efterrätt ur västan också innan vi gick vidare. Farliga butiker för godisnördar som mig...och så lär jag upp Susanne som också trillade dit på några goa praliner..."farligt, farligt men härligt, härligt...."

Vi smög runt lite och handlade lite småsaker här och där. Susanne skulle också handla födelsedagspresent till en av döttrarna också och vi upptäcker att vi har en hel del likheter i konstiga inköp...mjukdjur! Säger inte mer för man vet inte vem som läser detta men min svaghet för dessa mjukisar är väl rätt välkända antar jag:-)
Jag köpte ingen men var väldigt nära att göra det. Men det blev 2 par skor i stället, billiga och sköna!                                 
                                                     image198             
Så nu ska jag smyga runt på dessa i sommarvärmen...hoppas jag! Rolfs kommentar var -Hur länge är de vita då?! Ja, ja...om man inte kan ha vita kläder så kanske man kan få ha vita skor. Alla med hundar vet ju hur kul det är när man tagit på något vitt och så kommer de små gullen farande med en tass eller två och så var man "stämplad". Men vad gör det...inte ett dugg...för det mesta, men ibland kan det kanske vara lite...lite jobbigt. Man ska ju lära hundarna att inte hoppa men när man har svårt att böja sig så låter man hundarna komma upp till en i stället och då får man skylla sig själv.

Nu ska vi äta taco och till efterrätt blir det vattenmelon! Gott för oss som har sol och varmt;-)

Jag fick lite...mycket  mer ont i går kväll efter dagens bravader men idag är jag nog ifatt igen så det har inte förvärrat något...tror jag. Hur som helst så är det värt det ibland, annars skulle jag bara sitta här som i ett fängelse om jag bara skulle skydda mig från allt hela tiden. Så tack Susanne för en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Susanne Wahlgren

Vad gäller godis är jag nog ganska vältränad redan. Men dessa praliner är ju såååå goda. Som du sa inget glufsgodis, utan smak och njutgodis. Emelie skrattade gott när jag berättade om våra bravader på skoavdelningen, jag förstår att du hade mer ont på kvällen (så orättvist). Men några goda skratt fick vi i varje fall.

2008-05-18 @ 08:52:49
Postat av: Marianne

Här har solen lyst med sin frånvaro hela helgen,kallt och lite regnigt.Det är på Gotland man ska bo,kanske blir så när jag går i pension. Ett tag dit men tänka på det kan man ju alltid göra. Nu ska jag åka och hämta en av sönerna som har varit i Sydamerika, Florida och Kuba i tre månader och kommit hem välbehållen.Ska bli kul att höra hur allt har varit,
nåja allt för man väl inte veta och lika bra är väl det.

2008-05-18 @ 15:45:17
Postat av: Anonym

Vet du vad. Emelie sa att vi köpt tantskor. Det var det värsta. Men jag tror att om hon sett mig i de svarta sammets och stilettklackade så hade hon nog tyckt att "tantskorna"
passar mig bättre.

2008-05-18 @ 17:33:46
Postat av: Susanne Wahlgren

Skumt mitt namn hade fallit bort, fast du förstod nog ändå att inlägget var från mig :)

Postat av: Pernilla

Kul förklaring med hoppande hundar. Då vet vi alltså varför det har hoppet i sig när vi "valpköpare" får hem dem. Hahaha.
/P

2008-05-18 @ 19:00:27
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback